یوسفیان ملا: مستندات کارشناسی واگذاری 1000 متر زمین را اعلام کنید

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: مسوولانی که طرح واگذاری ۱۰۰۰ متر زمین به هر خانوار ایرانی را اعلام می‌کنند باید مستندات کارشناسی و جزئیات آن را برای روشن شدن اذهان اعلام کنند. عزت‌الله یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به اینکه طرح واگذاری یک هزار متری زمین به هر خانواده ایرانی آیا باعث تخریب منابع طبیعی نمی‌شود، گفت: مشکلات عدیده‌ای در این طرح وجود دارد و اینکه باعث تخریب منابع طبیعی بشود تردیدی نیست، اما اعتقادم این است اگر مطلبی گفته می‌شود باید جزئیات آن هم ارائه شود و در این صورت قابل تحلیل و بررسی خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: این طرح نیاز به کار کارشناسی دارد، اما از آنجایی که نقطه روشنی از جزئیات این طرح وجود ندارد، اظهار نظر قطعی واقعی نخواهد بود.

وی افزود:‌ آنچه مسلم است هنوز در بسیاری از استان‌های کشور مانند مازندران منابع طبیعی یا زمین آزاد وجود ندارد که چنین طرح‌هایی اجرایی شود، شاید بخواهند این طرح را در کویری مانند سمنان اجرایی کنند و مردم مازندران به این استان یا استان‌های دیگر جابه‌جا شوند.

یوسفیان ملا با تاکید بر اینکه مشکل کمبود آب جدی است، گفت: ما آب کافی نداریم اما تا زمانی که جزئیات طرح اعلام نشده هیچ اظهارنظری نمی‌توان کرد.

بهانه‌ای برای زمین خواری و تخریب منابع طبیعی

وی گفت: اگر توزیع این زمین‌ها عادلانه باشد و اجازه فروش ندهند و به همه مردم هم داده شود شاید سیر منطقی داشته باشد؛ اما تجربه نشان می‌دهد که معمولا طی سال‌های گذشته همواره واگذاری زمین‌ها بهانه‌ای برای زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی بوده است.

یوسفیان گفت: در هر حال این طرح پروژه‌ای سنگین و بسیار مشکل است و در صورتی که بررسی مناسبی نشود و سوء مدیریت در آن وارد شود تصرفات لجام‌گسیخته‌ای را سبب خواهد شد.