ثمره‌هاشمی: برای کسب رای آمارها را زیر سوال می‌برند

دستیار ارشد رییس‌جمهور گفت: وقتی افرادی بدون دلیل و مدرک آماری را که منتشر می‌شود، زیر سوال می‌برند، این امر خلاف مصلحت مردم و نظام است. مجتبی ثمره‌هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که «به طور ذاتی و طبیعی قوا چون منتخب مردم هستند، مورد اعتماد مردم نیز هستند» ادامه داد: وقتی مطالبی مطرح می‌شود و آمارهایی ارائه می‌شود، اصل بر این است که صحیح و درست است و مگر این‌که خلافش ثابت شود و برخی از افراد نمی‌توانند، بدون دلیل و مدرک آماری که منتشر می‌شود، را زیر سوال ببرند و این امر خلاف مصلحت مردم و نظام است؛ چراکه این دو با هم هستند.

وی ادامه داد: این نمی‌شود که افرادی به خاطر منافع شخصی، گروهی و جزیی یا به خاطر این‌که مثلا در انتخابات آرایی جلب کنند و افرادی را از صحنه بیرون کنند، بیایند از روش‌های غلط استفاده کنند و این روش‌های غلط به نفع هیچ‌کس نیست.

وی توضیح داد: کسی که می‌آید آماری را مورد خدشه قرار می‌دهد، فکر کند، خود زمانی مسوولیت بر عهده بگیرد، آیا در آن زمان حاضر است با او این گونه رفتار شود. مسوولیت‌ها در نظام اسلامی در حال گردش است و هر کس ممکن است در آینده در جای فردی قرار بگیرد که امروز آن را متهم می‌کند و زیر سوال می‌برد.