رییس ستاد انتخابات کشور گفت:‌ ۱۴۶ مدیر دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی کشوری و استانی برای نامزدی در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی استعفا کرده‌اند.

صولت مرتضوی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: از این تعداد ۶۰ نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور و ۸۶ نفر از مدیران دستگاه‌های غیر دولتی از جمله شوراهای اسلامی شهرداران، ائمه جمعه و مسوولان قضایی هستند. وی گفت: البته این آماری که تاکنون از دستگاه‌های مختلف به ستاد انتخابات کشور رسیده است و در روزهای آینده این آمارها تکمیل خواهد شد. مرتضوی افزود: ۱۰ معاون و مشاور وزیر، ۴ معاون استاندار، ۳۴ مدیرکل ستادی و استانی و ۱۲ فرماندار و بخشدار، ۶۰ مدیر دستگاه‌های دولتی هستند که استعفا کرده‌اند.

وی گفت: علاوه بر اینها ۴۲ عضو شوراهای اسلامی شهر، ۱۱ شهردار، ۳ امام جمعه، ۵ مسوول قضایی، ۱۲ رییس دانشگاه‌های غیر دولتی و ۹ نفر از نیروهای نظامی، مسوولان دستگاه‌های غیر دولتی هستند که تاکنون استعفای آنها به ستاد انتخابات کشور اعلام شده است. مرتضوی افزود: ‌تعداد مدیران اجرایی که برای نامزدی در انتخابات مجلس از سمت‌های خود استعفا کرده‌اند، از دوره‌های قبلی خیلی کمتر است.