معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور از آمادگی این معاونت برای دریافت تقاضا از طرف سازمان هدفمندی یارانه‌ها به منظور تامین اعتبار مربوط به یارانه کالاهای اساسی و انرژی و سبد کالایی کارمندان برای ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این بودجه به محض دریافت تقاضا به سازمان هدفمندی اختصاص خواهد یافت. رحیم ممبینی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس تاکید کرد: کارگروه طرح تحول اقتصادی در موضوع هدفمندی یارانه‌ها به منظور راهبری صحیح موضوعات به طور مرتب هفته‌ای دو جلسه با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌کند و گاهی جلسات برحسب موضوع در حضور معاون اول رییس‌جمهور برگزار می‌شود. وی هدفمندی یارانه‌ها را کار بزرگی در کشور ذکر کرد و گفت: این هدفمندی باید به صورت صحیح مدیریت شود و به این منظور رییس‌جمهور وقت موسعی برای این کار گذاشته است و به خوبی مدیریت می‌شود.

ممبینی تاکید کرد: در این راستا جزء پ بند ۴۶ قانون بودجه ۹۰ اذغان داشته اختصاص هرگونه وجهی برای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها غیر از وجوه حاصل از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی و سایر کالاهای موضوع یارانه‌ها ممنوع بوده و در قانون بودجه سال‌جاری در عین حال اعتباراتی وجود دارد که در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اختصاص پیدا خواهد کرد.

اختصاص ۷۳ هزار میلیارد ریال یارانه به سازمان هدفمندی

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور با اشاره به جلسه هیات وزیران در اول تیرماه ۹۰ گفت: در این جلسه مصوب شد مبلغ ۷۳ هزار میلیارد ریال شامل یارانه نقدی نان و یارانه کالاهای اساسی و انرژی در اختیار سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها قرار گیرد.

وی افزود: علت این مصوبه این است که چون در هدفمندی یارانه‌ها اعتباراتی وجود دارد که به صورت یک بسته جامع دنبال و مدیریت می‌شود بنابراین قانونگذار این اجازه را به دولت داده است که تمام این یارانه‌ها را به صورت متمرکز مدیریت کند.

ممبینی تاکید کرد: دولت در این راستا مصوبه اول تیرماه را داشت که این اعتبارات به صورت متمرکز در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار می‌گیرد و از جمله مواردی که در راستای تنظیم بازار و مدیریت کالاهای اساسی و سبد کالایی ماه مبارک رمضان قرار می‌گیرد این یارانه‌ها از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها توزیع خواهد شد.

ممبینی تاکید کرد: در کارگروه اصلی طرح تحول اقتصادی مصوب شد یارانه کالا برگ و کالاهای اساسی یا سبد کالای کارمندی در ماه مبارک رمضان یا نمایشگاه عرضه کالاهای اساسی و حتی یارانه‌های مربوط به شیر در چارچوب همین اعتبارات ۷۳ هزار میلیارد ریالی و یکجا مدیریت می‌شود.

ممبینی تاکید کرد: بر این اساس معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی با آقای مرادی رییس سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها مذاکره‌ای انجام داده تا موارد کالا برگی، سبد کالای ماه مبارک و نمایشگاه عرضه کالاهای اساسی را به این معاونت اعلام کنند تا از محل همین اعتبارات ابلاغی تخصیص لازم داده شود.