علی‌اکبر صالحی، وزیر خارجه در دیدار خانم نیروپاما رائو، قائم‌مقام وزیر خارجه هند، ضمن برشمردن زمینه‌های فراوان همکاری ایران و هند در بخش‌ اقتصادی و تجاری، حجم فعلی روابط را متناسب با ظرفیت‌های موجود دو کشور ندانست. به گزارش خبرگزاری فارس، صالحی در این دیدار ضمن اشاره به نقش و جایگاه هند به عنوان یک کشور مهم و تاثیرگذار در منطقه و جهان اظهار کرد: دو کشور ایران و هند دارای روابط بسیار خوب با مشترکات بسیار در زمینه‌های فرهنگی و تاریخی هستند.

وزیر خارجه با برشمردن زمینه‌های فراوان همکاری دو کشور در بخش اقتصادی و تجاری، حجم فعلی روابط را متناسب با ظرفیت‌های موجود دوکشور ندانست و ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد رشد و توسعه همکاری‌ها در بخش‌های تجاری، صنعتی، علمی، فنی و تکنولوژی‌های نوین باشیم.

قائم مقام وزیر خارجه هند نیز در این دیدار با تاکید بر توسعه مناسبات فیمابین دو کشور در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ابراز امیدواری کرد که شاهد رشد و توسعه همکاری‌ها در تمامی زمینه‌ها باشیم.

اسد به مطالبات مشروع مردم پاسخ دهد

صالحی همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با اشاره به موضع شفاف تهران در قبال تحولات منطقه گفت: بر دولت بشار اسد است که به مطالبات مشروع مردم پاسخ دهد، همان طور که این کار را انجام داده و به وعده بهبود اوضاع عمل کرده است.

وی افزود: دولت سوریه حتی قول داده که بیش از این در ارتباط با تامین خواسته های مردم اقدام کند، اما در ضمن عده ای نیز هستند که ممکن است بخواهند از این وضعیت بحرانی که به‌وجود آمده استفاده نابجایی داشته باشند که ما اینها را از هم جدا می‌کنیم.