اعلام خطر احمدی‌نژاد به دولت‌های منطقه

مستکبران می‌خواهند از بعضی دولت‌های منطقه علیه دیگران استفاده کنند، در حالی که دو سال دیگر نوبت خود آنها می‌شود

محمود احمدی‌نژاد دیروز در مراسم افتتاح سد کارون ۴ با اشاره به مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای گفت: جهان در آستانه تحول است، نظم ظالمانه یک سویه شیطانی به پایان راه رسیده است. نه اینکه دیگر توطئه نمی‌کنند و نمی‌توانند ضربه بزنند بلکه دست و پا می‌زنند که ملت‌ها در این مورد باید مراقبت کنند. به گزارش خبرگزاری فارس، رییس‌جمهور ادامه داد: امروز مستکبران در بن‌بست هستند و برای نجات خود و رژیم صهیونیستی هر کاری که باشد انجام می‌دهند و اصولی که خودشان در طول ۳۰۰-۲۰۰ سال به نظام جهانی تبدیل کرده‌اند را زیر پا می‌گذارند تا خود را نجات دهند که این موضوع می‌طلبد همه ملت‌ها هوشیار و متحد باشند.

رییس‌جمهور داشتن آزادی، انتخاب سرنوشت توسط خودشان و مطالبه‌گری را حق ملت‌ها دانست و تاکید کرد: اما همه دولت‌ها و ملت‌ها باید مراقب باشند چرا که دشمن فریبکار است و با حربه فریب به میدان آمده است.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تاریخ ۳۰۰ ساله مستکبران سرشار از جنایت، غارت، دزدی ملت‌ها و آدمکشی است، ابراز کرد: هر جای تاریخ دست می‌زنیم ردپای مستکبران در جنایت و خیانت دیده می‌شود و اینها امروز با ماسک طرفداری از حقوق بشر و ملت‌ها به میدان آمدند که با این وجود همه به خصوص دولت‌های منطقه باید مواظب باشند تا بازی نخورند.

وی خطاب به دولت‌های منطقه هشدار داد: ما خبر داریم و به آنها پیام داد‌ه‌ایم که مستکبران می‌خواهند از بعضی از آنها علیه دیگران استفاده کنند، در حالی که دو سال دیگر نوبت خود آنها می‌شود. بنابراین باید هوشیار باشند و در برابر طراحی‌های شیطانی مستکبران بایستند چرا که ملت ایران نشان داد می‌شود در برابر آنها ایستاد.

خیال کردند ما نابود می‌شویم

رییس‌جمهور اظهار کرد: دشمنان ملت ایران دوره‌ای طولانی مردم ما را تحقیر کرده بودند اما ملت ما پس از انقلاب به خودباوری و توانمندی‌های خود رسیدند. احمدی‌نژاد گفت: ۳۱ سال پیش با ما قطع رابطه کردند و خیال کردند که ما نابود می‌شویم، اما اکنون آنچه زنده است ایران و ملت ایران است و آنچه مرده و نابود است آنها هستند.

به گزارش ایرنا، «محمود احمدی‌نژاد» همچنین در این مراسم، با بیان اینکه بزرگ‌ترین نعمت خداوند این است که ملت ما یکی از بهترین ملت های جهان است، گفت: مردم ایران باید عقبه تاریخی خود را بشناسند و باور کنند که برای انجام بسیاری از کارهای بزرگ توانمند هستند. احمدی‌نژاد افزود: در ماجرای فعالیت‌های هسته‌ای دشمن ثابت کرد که از بمب اتمی نمی‌ترسد بلکه آنچه برای او واهمه ایجاد می‌کند توانمندی ملت ایران است و اینکه ملت ایران وارد کارهای مهم و بزرگ شود.

رییس‌جمهور تصریح کرد: ساختن بمب، کار دولت‌های عقب افتاده است اما ملت ما ثابت کرد که می‌تواند در پیچیده‌ترین و حساس‌ترین فعالیت‌های علمی و صنعتی وارد شود و به توفیقات بزرگی دست یابد این یعنی ساختن تاریخ و الگو شدن برای دیگر ملت‌ها. وی تاکید کرد: ملت ایران می‌تواند معادلات ظالمانه کنونی در جهان را از بین ببرد و این خودباوری را مدیون انقلاب اسلامی، شهیدان، امام راحل و مقام معظم رهبری است. احمدی‌نژاد افزود: برای ملت انقلابی، آرمانی و بزرگ، عیب است که شاهد تبعیض، بددلی، عقب‌افتادگی، فقر، خرابی و نظایر آن باشد. وی اظهار کرد: همه ما موظفیم با تلاش مضاعف به سرعت این مسائل را رفع کنیم و این نیازمند همدلی است. یک ملت وقتی همدلی داشته باشد در واقع تجلی خداوند را در خود خواهد دید و می‌تواند قدرت شیطانی را کنار بزند، شیطانی که دائما در تلاش برای برهم زدن همدلی انسان‌هاست.

وی افزود: امروز شیطان می‌خواهد ذهن ملت ایران را از ماموریت الگو شدن و برافراشته کردن پرچم سرافرازی منصرف کند و مسائل پیش‌پا افتاده ،‌کینه‌ها و حسادت‌ها را به عرصه عمومی بیاورد و بر ملت ایران تحمیل کند، شیطان به شدت وحشت دارد که ایران الگویی برای دیگر کشورها شود.

کسی که بدبینی ایجاد کند دلسوز نیست

رییس‌جمهوری افزود: تمام کسانی که بخواهند با بزرگ کردن مسائل پیش‌پا افتاده در جهت ایجاد فاصله، بدبینی، تضعیف روحیه خودباوری، فرعی کردن ماموریت تاریخ‌ساز ایران قدم بردارند، نه‌تنها دلسوز نسبت به آرمان‌های ملت ایران نیستند، بلکه در جهت خلاف این خواست ملت حرکت می‌کنند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: آینده ما روشن است، در مسیر سازندگی و تلاش‌ پیرو پیامبران و ائمه اهل بیت(ع) بوده و از آنها می‌خواهیم که در این مسیر پر پیچ و خم ما را یاری دهند.

تنش‌های آبی در انتظار ایران ۱۴۰۴

در این مراسم همچنین فرمانده قرارگاه مهندسی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه ایران در سال ۱۴۰۴ با تنش‌های آبی مواجه خواهد بود، گفت: بر این اساس باید برای مهار آب در کشور اقدامات لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار رستم قاسمی گفت: در ایران به لحاظ اینکه کشور هفدهم دنیا به لحاظ وسعت و جمعیت به شمار می‌رود نیز باید تدبیری برای مهار آب و تامین آب مورد نیاز مردم اندیشید.

این درحالی است که حجم آب فلات ایران در مقایسه با آسیا و دنیا، کمتر از متوسط جهانی است. وی تصریح کرد: ایران در سال ۱۴۰۴ با تنش آبی مواجه خواهد بود و اگر برای مهار آب‌ها چاره‌ای اندیشیده نشود، در این سال‌ها با مشکلات مواجه خواهیم شد.