حمله اشرار به استخر زنانه کذب است

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از ممنوعیت ورود بانوان به چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌هایی که با قلیان از مشتریان خود پذیرایی می‌کنند، خبر داد. به گزارش ایسنا، سردار حسین ساجدی‌نیا در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی نیروی انتظامی (۱۹۷) اظهار کرد: در پی درخواست‌های مکرر مردم به خصوص خانواده‌ها و دریافت گزارش‌های متعدد و در راستای طرح ارتقای امنیت اخلاقی و با هماهنگی مراجع قضایی مقرر شد از ۲۰ تیرماه امسال ورود بانوان به چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌هایی که با قلیان از مشتریان خود پذیرایی می‌کنند، ممنوع خواهد بود. وی افزود: بنا بر ماده ۲۷ قانون نظام صنفی و توافق صورت گرفته با صنف مربوطه، از تاریخ یاد شده از ورود خانم‌ها به این دسته از چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها جلوگیری خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: بدیهی است با اماکنی که در این باره تخلف کنند برخورد قانونی شده و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد. وی خاطرنشان کرد: سفره‌خانه‌های سنتی هم تحت نظارت پلیس هستند که درباره آنها به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود. فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در مناطق بالای شهر تهران، قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها با عنوان «دیزی‌سرا» فعالند، افزود: بدین ترتیب حدود ۴۰ درصد چایخانه‌های شمال تهران که با عنوان «دیزی سرا» فعالیت و با قلیان سرویس‌دهی می‌کنند، شامل طرح ممنوعیت ورود بانوان می‌شوند.

مصادیق شناسنامه‌دار شدن برای اراذل و اوباش

وی در بخش دیگر سخنانش، با بیان اینکه تعداد اراذل و اوباش در تهران زیاد نیست، خاطرنشان کرد: پلیس با این تعداد از اراذل و اوباش برخورد می‌کند، البته باید این افراد مرتکب عمل مجرمانه شوند تا با حکم قضایی با آنها برخورد شود.

ساجدی‌نیا درباره شناسنامه‌دار شدن اراذل و اوباش نیز گفت: کلیه اراذل و اوباشی که از قبل دستگیر شده‌اند شناسنامه‌دار هستند و در حال حاضر افرادی که دارای شش مصداق مربوط به اوباشگری همچون (عربده کشی، زورگیری، بدمستی، حمل سلاح سرد و غیره) باشند، جزو لیست اراذل و اوباش بوده و پس از دستگیری شناسنامه‌دار خواهند شد. به گفته وی در صورتی که مجوز گرداندن این افراد در مناطق مورد نظر از سوی مرجع قضایی داده شود این افراد در محل گردانده می‌شوند.

تکذیب رشوه‌گیری در برخورد با رانندگان بدپوشش

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی از ماموران پلیس در زمان جریمه کردن خودروهای متخلف در حوزه بدپوششی کارت شناسایی سرنشینان را اخذ نمی‌کنند یا از جریمه کردن این افراد خودداری می‌کنند، گفت: کسانی که بخواهند این طرح را زیر سوال ببرند چنین موضوعاتی را مطرح می‌کنند.

چون ماموران ما در این طرح شناخته شده و آموزش دیده هستند و این آموزش‌ها به صورت روزانه نیز صورت می‌گیرد. همچنین به عملکرد ماموران خود هم نظارت داریم البته نمی‌گوییم که اصلا خطایی اتفاق نمی‌افتد.

وی ادامه داد: بعضا برخی از افراد بدپوشش مدرکی همراهشان نیست که قبضی به این افراد داده می‌شود و ماموران استعلام می‌گیرند اگر در موعد معین به پلیس مراجعه نکنند به منزل آنها رفته و خودروشان توقیف می‌شود. وی درباره شایعه حمله اراذل و اوباش به یک استخر زنانه اظهار کرد: شایعه کرده بودند که یک استخر زنانه از سوی اراذل و اوباش مورد حمله قرار گرفته که این موضوع تکذیب می‌شود و چنین حادثه‌ای اتفاق نیفتاده بود.

اجرای طرح «اذان تا اذان» باید با هماهنگی پلیس باشد

ساجدی‌نیا در ادامه درباره طرح اذان تا اذان سینماها در پایتخت اظهار کرد: وزارت ارشاد باید قبل از اعلام زمان اجرای این طرح با پلیس هماهنگی‌های لازم را انجام می‌داد و بعد این موضوع اطلاع‌رسانی می‌شد؛ این در حالی است که هنوز پلیس در رابطه با این موضوع نظر خود را اعلام نکرده است.