«لیندسی گراهام» و «جوزف لیبرمن» دو سناتور کنگره آمریکا از آنچه که آنها آن را دخالت ایران در دیگر نقاط جهان نامیدند، ابراز نگرانی کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، این دو سناتور در گفت‌وگو با فاکس نیوز در سخنانی غیرمستند ایران را متهم کردند که به صورت سلطه‌جویانه حمایت خود را از نیروهای «ضد دموکراسی» در سراسر جهان

توسعه می‌دهد. گراهام مدعی شد: بسیار مهم است تا آمریکا در برابر کمک‌های ایران به طالبان در افغانستان و مخالفان دولت عراق و کمک به سرکوب معترضین در سوریه ایستادگی کند.

لیبرمن نیز ادعا کرد: خون صدها سرباز آمریکایی بر عهده ایران است و قانونی در کنگره وجود دارد که بر اساس آن تحریم‌های اقتصادی علیه ایران که مردم خود را می‌کشد، اعمال خواهد شد. روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نیز به نقل از مقام‌های ناشناس آمریکایی، ادعا کرده است: ایران در ماه‌های اخیر تسلیحات و مهمات جدید را به متحدینش در عراق و افغانستان ارسال کرده تا خروج نیروهای آمریکایی از این دو کشور را تسریع بخشد.

این ادعا در آخرین سخنرانی رابرت گیتس وزیر دفاع سابق آمریکا نیز مطرح شده بود. ژنرال جیمز بوکانن سخنگوی ارتش آمریکا در عراق نیز مدعی شده است: من فکر می‌کنم که ایران به پشتیبانی از گروه‌های مورد حمایت خود برای ادامه حملات در سطح بالا به آمریکایی‌ها ادامه خواهد داد.