محمد خزاعی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل‌متحد طی نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد، اقدامات آمریکا در تحریم چند شرکت و شخصیت حقیقی و حقوقی کشورمان از جمله شرکت هواپیمایی ملی ایران بر اساس ادعاهای واهی را رد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، خزاعی در این نامه تصریح کرد: اینگونه اقدامات آمریکا، تبلیغات بی‌اساس آنها در مورد تعامل با سایر ملت‌ها را به نمایش می‌گذارد.

وی افزود: برخلاف ادعاهای فریبکارانه و مغرضانه آمریکا که تحریم‌ها را صرفا متمرکز روی شرکت‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی که در حمایت از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و ملت‌های منطقه می‌داند، شکی وجود ندارد که هدف از این اقدامات خصمانه فشار برکل مردم ایران است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان این سیاست‌ها را تهدیدی علیه یک دولت عضو سازمان ملل متحد دانست و آن را نقض جدی تعهدات آمریکا در چارچوب قوانین بین‌المللی به‌واسطه تحریم‌های نامناسب علیه مردم غیرنظامی ارزیابی کرد.

خزاعی افزود: دولت آمریکا به گونه‌ای رفتار نموده که کمتر ملتی در جهان وجود دارد که بتواند چشم‌های خود را روی این واقعیت که هدف اصلی از اینگونه اقدامات محروم نمودن مردم ایران از بسیاری از حقوق اساسی ازجمله حق تحرک و جابه‌جایی است ،ببندد.

وی اضافه کرد: در شرایطی که شرکت هواپیمایی ملی ایران زمینه ارتباط و تعامل میلیون‌ها ایرانی در داخل و با دیگر ملت‌ها در خارج را فراهم می‌آورد، اقدام آمریکا علیه شرکت‌های تجاری و غیرنظامی از جمله هواپیمایی ملی ایران نه تنها در تضاد با تبلیغات بی‌اساس آمریکا برای حمایت از روابط فرهنگی میان ملت‌ها است، بلکه از سوی ملت ایران به عنوان یک اقدام خصمانه مانند ساقط نمودن هواپیمای مسافربری غیرنظامی بر فراز خلیج‌فارس توسط ناو جنگی آمریکا در سال ۱۹۸۸ که منجر به شهادت ۲۶۹ ایرانی بیگناه ازجمله ده‌ها زن و کودک شد ، قلمداد می‌شود.

خزاعی از دبیرکل سازمان ملل متحد به عنوان رییس بزرگترین سازمان بین‌المللی جهان در خواست نمود تا به تلاش‌های خود برای روشن کردن واقعیت‌ها و کمک به ملت‌ها در سراسر جهان برای پی بردن به فعالیت‌های غیرمنصفانه که هدف اصلی آن منحرف کردن توجهات از تحولات خاورمیانه است، ادامه دهد.

وی تداوم اینگونه سیاست‌های نامناسب از سوی قدرت‌ها را کاملا خطرناک ارزیابی کرد که هرگز در خدمت صلح و امنیت بین‌المللی نیست.سفیر و نماینده دائم کشورمان در پایان این نامه تاکید کرده است: سازمان ملل متحد به عنوان مسوول حفظ صلح و امنیت بین‌المللی دارای مسوولیت‌های اساسی در بسیج جامعه بین‌المللی برای مقابله با اینگونه تهدیدات علیه ملت‌هایی است که صرفا در تلاش برای کسب حقوق مشروع و غیر قابل انکار خود در چارچوب قوانین بین‌المللی هستند.

محمد خزاعی همچنین در خواست کرده است تا این نامه به عنوان سند مجمع عمومی سازمان ملل متحد منتشر شود.