انتقاد روزنامه دولت از دادستان تهران

علی‌اکبر جوانفکر، مدیرعامل خبرگزاری رسمی دولت در سرمقاله دیروز روزنامه ایران با اشاره به ماجرای استعفای محمدشریف ملک‌زاده از معاونت وزارت خارجه نوشت: گفته‌اند، دادستان تهران به وزیر امور خارجه گفته است که آقای ملک‌زاده به اتهامات متعدد مالی و غیرمالی در شرف بازداشت قرار دارد. دادستان بر اساس قانون، حق بازداشت هیچ کس را ندارد، بلکه او می‌تواند به عنوان مدعی‌العموم مستندات خود را درباره افراد به بازپرس ارائه کند و این بازپرس است که در صورت متقاعد شدن می‌تواند متهم را جهت تفهیم اتهام و احیانا صدور قرار به دادگاه فرابخواند.

جوانفکر افزود: دستگاه قضایی یک دستگاه صرفا حقوقی و غیرسیاسی است و براساس قانون حق ندارد در مجادلات سیاسی دخالت کند و له یا علیه افراد موضعگیری نماید؛ بنابراین به هیچ‌وجه قابل‌فهم نیست که دادستان محترم تهران به وزیر امور خارجه در مورد انتصاب یک فرد هشدار بدهد.

دستگاه قضایی می‌تواند بالاترین مقامات کشور را به محکمه فرابخواند و بر همین اساس احضار آقای ملک‌زاده به عنوان معاون وزیر امور خارجه، هیچ اشکالی را متوجه دستگاه قضایی نمی‌کرد، اما این نگرانی قابل‌کتمان نیست که دخالت غیرموجه دادستان محترم تهران در مسائل سیاسی، خدای ناکرده او را از موضع حق و عدالت دور کند.