رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما در دست بررسی است و هرگاه ستاد هدفمندی یارانه‌ها این افزایش قیمت را تایید کرد موضوع به اطلاع مردم خواهد رسید. شهریار افندی‌زاده در گفت‌وگو با فارس افزود: پس از آنکه در خصوص سهمیه سوخت ناوگان برون‌شهری در اردیبهشت‌ماه، پیشنهاد وزارت راه برای جدا شدن سهمیه حمل و نقل برون‌شهری و حمل و نقل درون‌شهری ارائه شد، اجرای این امر ‌به آماده سازی کارت‌های جدید سوخت منوط شد.

وی ادامه داد: پیشنهاد وزارت راه و ترابری این بود که میزان سهمیه‌های نفت‌گاز ناوگان برون‌شهری از طریق‌ ‌پیمایش در ناوگان مسافری و بارنامه در ناوگان باری ‌مشخص می‌شود.

نماینده تام‌‌الاختیار وزارت راه در هدفمندی یارانه‌ها خاطرنشان کرد: طبق آخرین جلسه‌ای که سه‌شنبه شب با ستاد هدفمندی یارانه‌ها و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت برگزار شد، مقرر گردید تا آماده شدن کارت جدید سوخت و تکمیل زیرساخت‎های آن، ناوگان حمل و نقل برون‎شهری سهمیه‌های قبلی خود را دریافت کنند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: زمانی که قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اجرا شد هیچ‎گونه افزایش قیمتی در نرخ بلیت هواپیما و قطار اعمال نشد.

معاون وزیر راه و ترابری افزود: معمولا در اردیبهشت ماه هرسال افزایش قیمتی به دلیل ‌تورم سالانه در انواع سیستم‌های حمل و نقل اعمال می‌شود.