مدیرکل بین‌الملل و راهبری امور زیارتی سازمان حج و زیارت گفت: افزایش اعزام روزانه زائران کشورمان به عتبات عالیات تا سقف ۶ هزار نفر بستگی به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم و ضروری در عراق دارد که باید از سوی مسوولان عراقی در قالب قرارداد و مذاکرات اخیر عملی شود. مهدی شهسواری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس مذاکرات اخیری که با مسوولان عراقی از جمله وزیر گردشگری عراق انجام شد، ظرفیت اعزام روزانه زائران ایرانی به عتبات عالیات به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات روزانه ۳ هزار نفر است که بر اساس مذاکرات انجام شده این میزان به ۶ هزار نفر افزایش می‌یابد.

مدیرکل بین‌الملل و راهبری امور زیارتی سازمان حج و زیارت درباره زمان اجرایی شدن افزایش ظرفیت اعزام به عتبات عالیات خاطرنشان کرد: در این مذاکرات، طرف عراقی بر افزایش ظرفیت اعزام زائران ایرانی و فراهم کردن ملزومات و شرایط این امر تاکید داشت.

شهسواری با اشاره به فراهم نبودن زیرساخت‌های اقامتی و زیارتی فعلی عراق برای پذیرایی بیش از ظرفیت فعلی اعزام زائران به عراق خاطرنشان کرد: تحقق افزایش ۲ برابری اعزام‌ها منوط به اجرایی شدن مفاد مذاکرات اخیر از سوی طرف عراقی است که امیدواریم این امر در آینده نزدیک محقق شود.