رییس پلیس پایتخت روز گذشته در یک نشست خبری حاضر شد و راجع به موضوعات مختلف پیرامون اجرای طرح عفاف و حجاب سخن گفت. سردار ساجدی‌نیا همچنین از تفتیش کیف شهروندان در صورت مشکوک شدن به آنها خبر داد. کاهش ۲۰ درصدی هنجارشکنی در سطح پایتخت، نظارت بر آتلیه‌ها و آرایشگاه‌های مردانه، شناسایی و پلمب شوهای لباس زیرزمینی، آغاز عملیات گشت شبانه در بزرگراه‌های تهران هم از جمله مهم‌ترین محورهای نشست دیروز رییس پلیس تهران بود.

به گزارش مهر، سردار حسین ساجدی‌نیا دیروز در نشست خبری با اشاره به بهبود وضعیت برخورد ماموران در طرح امنیت اخلاقی گفت: قبل از اجرای طرح ماموران آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و وضعیت برخورد نسبت به گذشته بهبود بیشتری یافته است. اگر چه در اجرای این طرح نیز انتقاداتی متوجه پلیس بود، اما شهروندان باید بدانند برخی مواقع پلیس می‌تواند در صورت نیاز و برخورد با موارد مشکوکی کیف آنها را تفتیش کند یا از آنها کارت شناسایی بخواهد. روز دوشنبه نیز در همین زمینه گشت پلیس بزرگراه موفق شد یک زن و مرد را که از لباس پلیس سوءاستفاده می‌کردند شناسایی و دستگیر کند.

وی در ادامه افزود: با گذشت یک هفته از آغاز طرح امنیت اخلاقی در سطح شهر شاهد کاهش ۲۰ درصدی هنجارشکنی‌ها بودیم؛ به طوری که همراهی خوب مردم باعث شد طرح را گسترش دهیم. وی ادامه داد: هم اکنون شاهد کاهش ۵۰ درصدی مزاحمت نوامیس هستیم، همچنین در سه روز اخیر ماموران به ندرت با سگ گردانی برخورد کردند، در صورتی که فردی بخواهد سگ را به وسیله خودرو در سطح شهر بچرخاند علاوه بر توقیف خودرو، سگ را نیز توقیف می‌کنیم.

ممنوعیت حضور فروشنده مرد در فروشگاه‌های زنانه

رییس پلیس تهران با اشاره به ممنوعیت حضور فروشنده مرد در فروشگاه‌های زنانه تاکید کرد: برخی از اصناف تنها لوازم زنانه را عرضه می‌کنند که با توجه به قانون حضور فروشنده مرد در این اماکن ممنوع بوده است. پلیس در صورت برخورد با این گونه موارد حتما تذکر داده و در موارد بعد فروشگاه متخلف را پلمب می‌کند.

ساجدی نیا برخورد با بدحجابی و هنجارشکنی‌های اجتماعی را یکی از وظایف پلیس راهور برشمرد و تاکید کرد: راهور نیز به عنوان عضوی از مجموعه پلیس مطرح می‌شود و پرسنل کادر آن می‌توانند در مباحث امنیت اخلاقی، سگ گردانی و از این قبیل موارد ورود پیدا کرده و با اقتدار باهنجار شکنان برخورد کنند. وی تاکید کرد: پلیس بزرگراه‌های تهران هم اکنون با بدحجابی و تخلفاتی از این قبیل برخورد می‌کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر درگیری افراد بدحجاب با پلیس ضمن تکذیب این موضوع گفت: عده قلیلی از افرادی که پوشش نامناسب دارند اقدام به ایجاد سر و صدا می‌کنند، اما با همکاری پلیس مجاب می‌شوند که اشتباه کرده‌اند. خوشبختانه مورد خاصی از درگیری میان بدپوششان و پلیس در سطح شهر نداشتیم.

شناسایی و پلمب شوهای لباس زیرزمینی

رییس پلیس تهران از شناسایی و پلمب مراکز شوهای زیرزمینی خبر داد و افزود: این گونه مراکز اقدام به فروش لباس‌های قاچاق و نامناسب می‌کنند و در صورتی که پلیس متوجه شود بلافاصله با این گونه مراکز برخورد خواهد کرد. در طول دو هفته گذشته نیز طرح تشدید برخورد با این مراکز به اجرا درآمد و توانستیم مردی را که با همکاری یک زن و مرد دیگر اقدام به سرقت از این گونه مراکز می‌کرد شناسایی و دستگیر کنیم.

وی از اجرای عملیات گشت شبانه در بزرگراه‌های سطح شهر خبر داد و افزود: ماموران پلیس از ساعت ۹ شب تا ۵ صبح اقدام به گشت‌زنی در ۱۶ بزرگراه اصلی خواهند کرد.

همچنین از امشب عملیات مشترکی میان گشت بزرگراه راهور و گشت انتظامی به منظور برخورد با تخلفات حادثه‌ساز به اجرا درخواهد آمد.