شهریار حیدری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی، گفت: بعد از حملات مکرر رژیم صهیونیستی به شخصیت‌های نظامی در سوریه و ترور شخصیت‌های علمی، ضرورت داشت که پاسخی در شأن اقتدار جمهوری اسلامی به این رژیم تروریست داده شود. حمله به کنسولگری ایران به منزله حمله به خاک ما بود، بنابراین این حق طبیعی و عرف بین‌المللی است که جمهوری اسلامی ایران برخورد نظامی با رژیم صهیونیستی انجام دهد. او افزود: در نهایت بعد از بررسی‌های کارشناسی و محاسبات نظامی، عملیات بسیار خوبی علیه مقرها و اهداف رژیم صهیونیستی انجام شد و با وجود تدابیر بسیار شدید هوایی و استفاده از ظرفیت کشورهایی که هم‌پیمان رژیم هستند باز به خوبی موشک‌ها و پهپادها به اهداف از قبل پیش‌بینی شده اصابت کردند و آن هیمنه رژیم صهیونیستی که هیمنه کاذبی بود برهم ریخت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس‌ تاکید کرد: حق طبیعی جمهوری اسلامی در قبال حمله گستاخانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ما بود. از این جهت ما حق دفاعی داشتیم و از نظر برد سیاسی جمهوری اسلامی توانست با وجود اینکه رژیم صهیونیستی تاکید داشت و همه تحلیل‌های آن بر این بود که جمهوری اسلامی امکان حمله به سرزمین‌های اشغالی را ندارد، با اقدام به موقع و هدف‌دار جمهوری اسلامی توانست اولا معادلات سیاسی و ذهنی رژیم صهیونیستی را برهم بریزد و دوما اقتدار جمهوری اسلامی بیش از پیش به هم‌پیمانان این رژیم اثبات شود. حیدری هدف دیگر پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی را بازدارندگی دانست و تصریح کرد: با پاسخ ایران رژیم صهیونیستی دیگر به خود اجازه نمی‌دهد هر زمان که اراده کرد یک اقدام تروریستی علیه مسوولان و مقامات نظامی و دانشگاهی ما انجام دهد یا شخصیت‌های نظامی ما را در کشوری مورد هدف قرار دهد.

وی در خصوص اینکه واکنش آمریکا و اسرائیل به پاسخ تنبهی ایران چه خواهد بود، گفت: آمریکا هم‌پیمان رژیم  صهیونیستی است و تمایلی ندارد که آسیب‌پذیری این رژیم بیشتر شود و هم کمک می‌کند به تقویت دفاعی و نظامی رژیم صهیونیستی و از طرفی هم متوجه قدرت جمهوری اسلامی است و سعی می‌کند این موضوع بیش از این ادامه پیدا نکند. چون اگر ادامه پیدا کند آسیب‌پذیری رژیم صهیونیستی بیشتر خواهد شد. این نماینده مجلس‌ ادامه داد: آمریکا به دنبال پاسخ به ایران نیست، اما رژیم صهیونیستی احتمالا از نظر تحلیل‌های سیاسی از آمریکا برای پاسخگویی کمک بگیرد. اما هر گونه پاسخی قطعا پاسخ قاطع‌تر جمهوری اسلامی را به همراه خواهد داشت.