احمد فاضلیان، رییس کل دادگستری گلستان از دستور ویژه آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه برای رسیدگی قاطع به دو پرونده تجاوز به عنف در این استان خبر داد. به گزارش ایسنا، فاضلیان گفت: در حال حاضر در استان گلستان، ۲ پرونده تجاوز به عنف وجود دارد که از سوی شخص رییس قوه قضائیه به شدت در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه رخ دادن حتی یک مورد تجاوز به عنف، آثار سوئی در جامعه دارد، تاکید کرد: با متجاوزان و اخلال کنندگان در نظم و امنیت عمومی، به شدت و در اسرع وقت به طور ویژه برخورد خواهد شد. در همین رابطه، آن چنان که خبرگزاری مهر گزارش داده است، مسوولان دادگستری گلستان از بازگشایی پرونده آزار و اذیت دو دختر که یکی از آنها به قتل رسیده در شعب مختلف دادگستری این استان خبر دادند. مسوولان قضایی گلستان در نشست مطبوعاتی با اهالی رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه، پرده از جنایاتی برداشتند که علیه یک پزشک زن و یک دختر در یک منطقه روستایی و یکی از شهرهای استان رخ داده است. قضیه از این قرار بوده که پزشک جوان، مجرد و متعهدی که به انگیزه خدمت به مردم محروم در یکی از روستای گلستان در امر پزشک خانواده خدمت می‌کرد از سوی چهار نفر مورد تعرض قرار می‌گیرد. این افراد به بهانه دریافت خدمات درمانی به این پزشک مراجعه و وی را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهند.

حادثه دیگر از این قرار بوده که دو نفر، دختری را در یکی از شهرهای گلستان می‌ربایند و پس از آزار و اذیت در جنگل‌های منطقه به قتل می‌رسانند. عباس پوریانی، دادستان مرکز گلستان تصریح کرد: متهمان پرونده تجاوز و قتل دختر دیگر نیز به سرعت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر شدند.

وی تاکید کرد: مراحل این دو پرونده به صورت ویژه و خارج از نوبت در حال پیگیری است.