جانشین فرماندهی نیروی انتظامی با اعلام اینکه با اجرای طرح امنیت اخلاقی وضعیت حجاب و پوشش در سطح جامعه بهبود یافته است، گفت: طرح امنیت اخلاقی به همین شدت ادامه دارد و با مراکز تولیدی و توزیعی که اقدام به عرضه لباس‌های نامناسب کنند برخورد می‌شود. به گزارش مهر، سردار احمدرضا رادان دیروز در حاشیه دیدار مردمی در مرکز نظارت همگانی پلیس افزود: در بررسی‌هایی که از سطح شهر و در ساعات مختلف و با لباس شخصی و فرم داشتم مشخص شد که وضعیت عمومی پوشش در روزهای ۲۵ و ۲۶ خرداد نسبت به قبل بهتر شده است اگرچه این به آن معنا نیست که وضعیت حجاب مطلوب شده است. وی با بیان بهبود وضعیت استان‌های شمالی کشور تاکید کرد: رضایت مردم در استان‌های شمالی افزایش یافته است و مسافرانی که به دو استان مازندران و گیلان سفر کرده‌اند دارای وضعیت بهتری هستند.

کشف ۹۰ درصدی پرونده‌های تجاوز

رادان از کشف ۹۰ درصدی پرونده‌های تجاوز خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته پلیس موفق شد ۳/۹۰ درصد از پرونده‌های متجاوزان را کشف و متهمان آنها را دستگیر کند. وی در خصوص رسانه‌ای شدن پرونده‌های تجاوز در رسانه‌ها گفت: برخی از احکام باید اعلام شود، اما باید بازتاب منطقه‌ای را نیز سنجید و بعد عملیات روانی را نیز در نظر گرفت. اگرچه برخورد سخت می‌تواند از بروز چنین جریانی پیشگیری کند، در حادثه خمینی شهر نیز پلیس به دنبال این بود که مجرمان به هر صورت دستگیر شوند اگرچه عمل مجرمانه افرادی که تعرض کردند به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و کسی نمی‌تواند به واسطه اینکه فردی زمینه بروز جرم را فراهم کرد عمل مجرمانه خود را توجیه کند.

نیازی به حضور بسیج در طرح امنیت اخلاقی نیست

وی با رد استفاده از بسیج در طرح امنیت اخلاقی افزود: پلیس در بسیاری از ماموریت‌های خود از بسیج استفاده می‌کند، اما معتقدیم در طرح امنیت اخلاقی نیازی به حضور بسیج نیست و پلیس با همکاری مردم می‌تواند این طرح را اجرا کند.