دنیای اقتصاد- پس از رسانه‌ای شدن حادثه کاشمر و مورد حمله قرار گرفتن یک زن توسط چند مرد که تعداد آنها در رسانه‌های مختلف متفاوت گزارش شده است، روایت‌های تازه‌ای از تعداد متعرضان و البته دستگیری متهمان از سوی مقامات قضایی بر خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت، به طوری که روز گذشته فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از دستگیری تمامی متهمان این حادثه خبر داد و تعداد آنها را ۱۳ نفر اعلام کرد که بنا به گفته وی همگی به مراجع قضایی تحویل داده شده‌اند. این در حالی بود که به گفته معاون سیاسی - اجتماعی فرمانداری کاشمر، ۳ نفر از متهمان به علت رفع اتهام آزاد شده‌اند، ولی ۱۱ نفر دیگر هنوز در زندان به سر می‌برند و پرونده قضایی آنان در دست بررسی است.

سردار امیری‌مقدم، فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام اینکه بر اساس ادعای این زن ۱۳ نفر در یک باغ، وی را مورد تعرض قرار دادند، گفت: ماموران به محض اعلام شکایت وارد عمل شده و ۱۳ متهم این پرونده که دارای سابقه کیفری موثر هستند را با هویت مشخص دستگیر و بعد از بازجویی و اخذ اعتراف به مراجع قضایی تحویل دادند. به گفته امیری‌مقدم، پلیس همچنان در حال بررسی زوایای پنهان این پرونده است.

در همین حال، به گزارش واحد مرکزی خبر، نبوی، معاون سیاسی - اجتماعی فرمانداری کاشمر، با اشاره به جزئیات این پرونـده گفت: پس از ۴۸ ساعت از زمان وقوع جرم در روستای قوژد شهرستان کاشمر، عوامل این جنایت دستگیر و به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شدند. وی افزود: ۳ نفر از متهمان به علت رفع اتهام آزاد شدند ولی ۱۱ نفر دیگر هنوز در زندان به سر می‌برند و پرونده قضایی آنان در دست بررسی است.

این در حالی است که بنا به گزارش دیگری که خبرگزاری مهر آن را منتشر کرده، تعداد متعرضان ۵۰ نفر اعلام شده است. همچنین بنا به گزارش این خبرگزاری، با گذشت نزدیک یک ماه از این فاجعه و شناسایی برخی از عوامل آن هنوز هیچ حکمی برای این افراد صادر نشده و مابقی متهمان نیز دستگیر نشده‌اند. همچنین عنوان می‌شود که فرد مورد تجاوز به دلایل نامعلومی شکایت خود را پیگیری نکرده و امکان انصراف وی نیز می‌رود.

شرح جزئیات از زبان قربانی

به گزارش خبرگزاری مهر، به گفته خانم «م.ق» قربانی این حادثه، چند موتورسوار بعد از اینکه او و همراهش را از ماشینی در حومه شهر کاشمر پایین کشیده‌اند کلید ماشین را برداشته و همراهش را به شدت کتک زده و قربانی را به داخل گندم زار برده و با تهدید چاقو و کتک کاری به او تجاوز کرده‌اند. این زن در نامه اش به دادستان آورده که «آنها به دوستشان زنگ زدند و آدرس محل را دادند و مرا تهدید به قتل کردند و گفتند ما همیشه این کار را می‌کنیم. حدود پنجاه نفر دور من حلقه زده بودند و عده‌ای مست بودند و صورت‌های خود را پوشانده بودند.» بنا بر این گزارش، با اینکه پرونده این جنایت اکنون در دادستانی کاشمر مفتوح است و ۱۳ نفر از متجاوزان از سوی نیروهای نظامی و امنیتی شناسایی و دستگیر شده‌اند، اما سایر عاملان این جنایت دستگیر نشده و این پرونده به نتیجه نهایی نرسیده است.چه همین موضوع مورد اعتراض امام جمعه کاشمر نیز قرار گرفت.

همچنین یکی از بسیجیان منطقه نیز که موضوع را پیگیری و برخی از عاملان را مجبور به نشان دادن محل جرم و معرفی آن زن کرده است در این باره به خبرگزاری مهر گفت:« دادستان کاشمر پس از اطلاع، دستور داد تا زمانی که این خانم طرح شکایت کند اقدامی صورت نگیرد.» وی ادامه داد: گشت ۱۱۰ با این دستور دادستان محل را ترک کرد اما ما بسیجیان بی‌تفاوت از کنار ماجرا رد نشدیم و پس از شناسایی راننده خودرویی که این زن را از محل جنایت برده بود از وی و دوستانش سوالاتی کردیم و در نهایت این زن را در بیمارستان یافتیم. وی افزود: در اول وقت اداری رییس کلانتری گزارش افسر بیمارستان را به همراه گزارش افسر کشیک کلانتری مبنی بر اینکه بنده به عنوان بسیجی به همراه سه نفر به کلانتری مراجعه کرده و تحقیقاتی داشته‌ایم را به دادستانی ارسال می‌کند. این نیروی بسیج گفت: اما دادستان شهرستان به جای پیگیری اصل گزارش و صدور دستورات لازم به عنوان مدعی‌العموم به فرع گزارش چسبیده و بسیج منطقه را مورد پرس وجو و بازرسی قرار دادند که چرا موضوع را به‌رغم دستور دادستان پیگیری کرده‌اید.

اما طبق گزارش مهر، بر اساس آنچه در شکایتنامه این قربانی تجاوز آمده نیروهای امنیتی پس از حضور در منطقه و ردیابی این افراد دو نفر از آنها را دستگیر کرده و از این طریق افراد باقیمانده را نیز شناسایی می‌کنند. باید دید آیا در روزهای آینده جزئیات تازه‌ای از این حادثه اعلام می‌شود و مشخص می‌شود که کدام یک از روایت‌ها مستند بوده است؟