دنیای اقتصاد- وزیر پیشنهادی دولت برای وزارتخانه جدیدالتاسیس ورزش و جوانان در شرایطی امروز به مجلس معرفی خواهد شد که نه تنها رییس سازمان تربیت بدنی و معاون پارلمانی رییس‌جمهور درباره گزینه احتمالی اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند، بلکه به گفته میرتاج‌الدینی گلایه‌های دولت درباره تشکیل وزارتخانه جدید در نامه معرفی وزیر به مجلس گنجانده شده است. از این ابراز نظر چنین به نظر می‌رسد که نامه معرفی وزیر جدید برخلاف نامه‌های گذشته معرفی وزرا، باید نامه‌ای انتقادی از طرف دولت به مجلس باشد. بحث معرفی وزیر برای تشکیل وزارتخانه جدید ورزش و جوانان به موضوعی کشدار میان مجلس و دولت تبدیل شده بود. چراکه دولت تشکیل وزارتخانه جدید را مغایر با اهداف برنامه پنجم توسعه و کوچک‌سازی دولت برشمرده و پس از اتمام مهلت قانونی برای معرفی وزیر از این کار استنکاف کرده بود. محمود احمدی‌نژاد، اما اخیرا در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد که به رغم انتقاداتی که درباره این موضوع مطرح است، اما به ناچار وزیر را معرفی خواهد کرد. وی البته از اعلام نام گزینه پیشنهادی‌اش خودداری کرد و رییس سازمان تربیت بدنی هم در تازه‌ترین اظهار نظر خود متذکر شد که گزینه وزارتخانه جدید را تنها خود احمدی‌نژاد می‌داند.

فقط رییس‌جمهور می‌داند

به گزارش فارس، علی سعیدلو رییس سازمان تربیت بدنی که در حاشیه جلسه هیات دولت با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا گزینه رییس‌جمهور برای وزارت ورزش و جوانان مشخص شده است، گفت: گزینه وزارت ورزش و جوانان را فقط رییس‌جمهور می‌داند و بنده اطلاعی ندارم.

وی گفت: گزینه‌هایی برای وزارت ورزش و جوانان مطرح است، اما گزینه نهایی را رییس‌جمهور طی هفته جاری اعلام خواهد کرد. سعیدلو همچنین در پاسخ سوالی مبنی براینکه:«اگر به عنوان وزیر ورزش و جوانان معرفی نشوید به چه‎کاری مشغول خواهید شد؟»، تاکید کرد: به هر حال ما خدمتگزار مردم هستیم و هرجایی باشد حتی در دفتر وزیر ورزش هم باشد خدمت می‌کنیم؛ سمت‌ها دائم‌العمر نیست. همچنین معاون پارلمانی رییس‌جمهور هم در حاشیه نشست هیات دولت در پاسخ به سوال مشابهی مبنی براینکه آیا زمان معرفی وزیر ورزش و جوانان مشخص و ابهامات دولت در این خصوص برطرف شده است، خاطرنشان کرد: طی نامه‌ای از سوی رییس‌جمهور وزیر ورزش و جوانان را معرفی و ابهامات را نیز مطرح می‌کنیم‌. معاون پارلمانی رییس‌جمهور تصریح کرد که وزیر ورزش و جوانان روز سه‌شنبه(امروز) به مجلس معرفی خواهد شد.