تنور  انتخابات در شهرستان‌ها داغ‌تر از تهران

تقی‌پور تاکید کرد: هر گروه و تفکری تمایل دارد میزان آرایی که از مردم دریافت می‌کند را افزایش دهد. در این دوره هم با توجه به اینکه به انتخابات نزدیک می‌شویم شاهد هستیم که این رقابت با حضور جناح‌های مختلف در حال شکل‌گیری است. او ادامه داد: در شهرستان انتخابات روال خاص خود را دارد و با توجه به اخباری که ما داریم تنور انتخابات داغ‌تر از تهران است و فعالیت‌ها شروع شده البته نه به صورت رسمی. اما به صورت کلی تنور انتخابات در شهرستان‌ها داغ است. در تهران هم با توجه به اطلاع‌رسانی که صورت گرفته و مهلت رسمی برای تبلیغات امیدواریم که انتخابات در تهران هم داغ شود.

این نماینده مجلس‌ اظهار کرد: آنچه مشخص است در حال حاضر ۴ تا ۵ ائتلاف بزرگ را می‌بینیم، اما اینکه تا چه حد اینها به اتحاد برسند و بتوانند وحدت کنند؛ بستگی به شرایط جامعه و استقبالی که از این ائتلاف‌ها می‌شود، دارد. با توجه به ارتباطات جمعی نه تنها روز به روز بلکه لحظه‌به‌لحظه این اخبار در اختیار همه قرار می‌گیرد. من فکر می‌کنم شرایط رقابتی خوبی را شاهد خواهیم بود. تقی‌پور با اشاره به ارائه لیست از سوی علی مطهری خاطرنشان کرد: آقای مطهری در روزهای اخیر اعلام کردند که به زودی لیستشان را اعلام می‌کنیم. بنابراین قطعا شاهد یک رقابت مناسب در این دوره خواهیم بود.  او به رقابت میان اصولگرایان اشاره  و تصریح کرد: به هر صورت با مشارکتی مشخص جناح‌های مختلف در انتخابات شرکت می‌کنند و رای‌شان را به صندوق‌ها می‌ریزند و قطعا این موضوع تعیین‌کننده است.

اینکه در درون جبهه اصولگرایی چندین گروه بخواهند رقابت کنند در گذشته وجود داشته، اما حدس می‌زنم در این دوره رقابت اصلی درون‌گروهی نباشد، بلکه رقابت میان جناح‌های مختلف و تفکرات مختلف باشد. این نماینده مجلس در خصوص میزان مشارکت، تاکید کرد: ما ابزار خاصی نداریم و به نظرسنجی‌هایی که مراجع مختلف انجام می‌دهند و گزارش آنها را می‌بینیم می‌توانیم اکتفا کنیم. بر این اساس مشارکت در انتخابات روز‌به‌روز در حال افزایش است و برداشتم با توجه به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن این است که در این دوره مشارکت نه تنها کمتر از دوره‌های قبل نخواهد بود، بلکه بیش از دوره‌های قبل خواهد بود.