بوی عمران از احوال جنوب ایران

رئیس‌جمهور همچنین در جشن احیای ۶۱۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی این استان حضور یافت و از احیای ۷هزار کارخانه راکد و نیمه تعطیل در این استان خبر داد. رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های این سفر دستور تکمیل پل خلیج‌فارس در بندرعباس را صادر کرد. رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سفر دو روزه خود به استان هرمزگان ۱۵۷ پروژه در حوزه صنعت و انرژی، از جمله نیروگاه ۵ هزار مگاواتی سیریک در استان هرمزگان را افتتاح کرد‌. همچنین با حضور رئیس‌جمهور جشن اهدای ۱۴ هزار واحد مسکونی و ۱۱ هزار قطعه زمین در قالب نهضت ملی مسکن به متقاضیان هرمزگانی برگزار شد. رئیس‌جمهوری در بدو ورود به هرمزگان اعلام کرد که در جریان سفرش به این استان ۱۰۵ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح خواهد شد‌.

تاکید بر حق مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه

رئیس‌جمهور روز پنج‌شنبه در نخستین روز سفر خود به استان هرمزگان، با حضور در جمع مردم این استان با تاکید بر سابقه همزیستی مسالمت‌آمیز جمهوری اسلامی ایران با همه همسایگان و کشورهای منطقه گفت: جزایر سه‌‌‌گانه جزء لاینفک جمهوری اسلامی ایران هستند و همواره بر این مساله تاکید داشته و داریم. هر کسی در هر کجا سخن دیگری بر زبان یا قلم جاری کرده باید آن را جبران کند، چرا که اسناد قطعی و قابل استناد و سوابق موجود همواره حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر این جزایر را تایید و مورد تاکید قرار داده و می‌دهند.

رئیسی در مراسم «جشن احیای ۶۱۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی» نیز اظهار کرد: نهضت احیای واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل در این دولت بسیار خوب دنبال شده و گام‌‌‌های خوبی در این زمینه برداشته شده و می‌توان گفت استان هرمزگان در این زمینه رتبه برتر دارد، چنان‌که شاهدیم امروز کارخانه‌‌‌ای که از سال ۹۷ به تعطیلی کشانده شده بود، احیا شده و در مدار تولید قرار گرفته است. وی تاکید کرد: قطعا «تولید» رشد اقتصادی به همراه دارد که همه اینها به ایران قوی می‌‌‌انجامد.

عملیات اجرایی ۲ شهر جدید ساحلی

رئیسی در روز اول سفر خود به استان هرمزگان با حضور در شرکت کشتی‌‌‌سازی احیا شده «سپهر دریا جنوب» از بخش‌های مختلف این شرکت بازدید کرد و در جریان روند احیای آن قرار گرفت. او در ادامه در آیین تحویل ۱۴هزار واحد مسکونی و اهدای ۱۱هزار قطعه زمین در مرکز هرمزگان حضور یافت و اقدامات در حال انجام برای شهرهای جدید ساحلی را با نام‌های شهر ساحلی خلیج فارس و شهر ساحلی مکران را اقداماتی نتیجه‌بخش برشمرد.

رئیس‌جمهور گفت: ضمن هماهنگی میان استاندار هرمزگان، رئیس سازمان منطقه آزاد قشم و وزیر راه و شهرسازی پیگیر تکمیل پل خلیج فارس هستیم تا جزیره قشم به سرزمین اصلی متصل شود. رئیسی در ادامه شامگاه پنج‌شنبه نیز در نشست پیگیری موضوعات ویژه استان حضور یافت و ضمن دریافت گزارش از موانع، مشکلات، مسائل و موضوعات اولویت‌‌‌دار هرمزگان، دستورات لازم برای رفع یا بررسی این موانع را صادر کرد. در این جلسه همچنین موضوع ممنوعیت استقرار واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی در فاصله ۲کیلومتری سواحل مکران براساس ابلاغیه سازمان حفاظت از محیط‌زیست مطرح شد و رئیسی دستور داد ضمن دعوت از سازمان محیط‌زیست دلایل صدور چنین بخشنامه‌‌‌ای بررسی شود. دیدار با نمایندگان صیادان بخش دیگری از برنامه‌های روز پنج‌شنبه رئیسی بود‌.

جنگی را آغاز نخواهیم کرد

ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های روز دوم سفر خود به هرمزگان در جمع مردم میناب تاکید کرد: بارها گفته‌‌‌ایم که آغاز‌کننده هیچ جنگی نخواهیم بود؛ اما اگر کشوری یا نیروی ظالمی بخواهد قلدری کند، جمهوری اسلامی ایران جواب او را محکم و مقتدرانه خواهد داد. وی یادآور شد: در گذشته هرگاه می‌خواستند با ایران اسلامی سخن بگویند، مانند دیگر کشورها با زبان تهدید صحبت می‌‌‌کردند و می‌‌‌گفتند گزینه نظامی روی میز است، اکنون دیگر این حرف‌‌‌ها شنیده نمی‌شود، حتی می‌گویند قصد هیچ درگیری با جمهوری اسلامی ایران را نداریم. به گزارش «ایرنا»، رئیس‌جمهور تاکید کرد که قدرت نظامی جمهوری اسلامی در منطقه تهدیدی برای هیچ کشوری نبوده و نیست؛ بلکه این قدرت نظامی ما در منطقه امنیت‌ساز است و کشورهای منطقه می‌توانند به این قدرت اتکا و به توان جمهوری اسلامی ایران در منطقه اعتماد کنند.

بازدید از دستاوردهای نیروی دریایی سپاه

رئیس‌جمهور همچنین روز گذشته از نمایشگاه آخرین دستاوردها و توانمندی‌‌‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دربندرعباس بازدید کرد‌. رئیسی در جریان بازدید از این دستاوردها گفت: امروز دشمن توانایی اقدام علیه جمهوری اسلامی را ندارد؛ چون می‌‌‌داند که نیروهای ما، قدرتمند و توانمند هستند. امروز توانایی نظامی، علمی و فناوری کشور در سطح بسیار بالایی قرار دارد. وی تاکید کرد که ایران پاسخ محکمی به ظالمان و تهدیدکنندگان امنیت کشور خواهد داد.

هدیه پنج هزار میلیارد ریالی به بشاگردی‌‌‌ها

در همین حال سفر رئیس‌‌‌جمهور به بشاگرد به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی و بارندگی شدید لغو شد. در همین حال به گزارش ایرنا، رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به لغو سفر رئیسی به بشاگرد و با بیان اینکه رئیس‌جمهور برای حل دغدغه‌های مردم بشاگرد در بخش آب، راه، آبخیزداری و بهداشت و درمان پنج هزار میلیارد ریال در نظر گرفته است، گفت: این اعتبار هدیه دهه مبارک فجر از طرف آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برای پیشرفت این منطقه است.

170677952719191900 copy