محدودیت‌هایی از سوی برادران مصری برای رابطه با ایران وجود دارد

علی‌اکبر صالحی، وزیر خارجه از موافقت محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور با تغییر ساختار وزارت خارجه خبر داد و گفت: در این تغییر ساختار تعداد معاونت‌ها و ادارات کل کاهش می‌یابد.صالحی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره تغییر ساختار وزارت خارجه گفت: آقای احمدی‌نژاد موافقت کردند و ما درصدد پیاده کردن نظر آقای رییس‌جمهور هستیم.وی با بیان اینکه این تغییر ساختار در آینده نزدیک انجام خواهد شد، درباره جزئیات آن گفت: تعداد معاونت‌ها و ادارات کل کاهش می‌یابد و وزارت خارجه یک مقدار چابک‌تر و کار کارشناسی آن بیشتر می‌شود.

مصر برای رابطه با ایران محدودیت‌هایی دارد

بر اساس این گزارش، صالحی همچنین پس از سخنرانی در همایش بین‌المللی بیداری اسلامی به سوالات شرکت‌کنندگان پاسخ گفت. وی در پاسخ به سوالی درباره آینده روابط ایران و مصر، اظهار کرد: ما به آینده این روابط بسیار خوشبین هستیم. وی با اشاره به جلسه‌ای که با نبیل العربی وزیر خارجه مصر اخیرا در اندونزی داشته، گفت: در این جلسه به تفصیل راجع به مسائل بین دو کشور صحبت کردیم و اراده هر دو کشور مبنی بر ارتقای روابط است. صالحی با یادآوری این نکته که در این ارتباط محدودیت‌هایی از سوی برادران مصری وجود دارد، افزود: آقای نبیل العربی این محدودیت‌ها را برای ما توضیح داد و گفت که پس از رفع این محدودیت‌ها یقینا ارتقای سطح روابط دو کشور محقق خواهد شد.

افتتاح نیروگاه بوشهر با حضور خارجی‌ها

وزیر امور خارجه همچنین در حاشیه این اجلاس در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت نیروگاه اتمی بوشهر گفت:‌ براساس گزارش‌ مسوولان سازمان انرژی اتمی الان نیروگاه در وضعیت بحرانی قرار دارد و آرام آرام به مرحله تولید بخار نزدیک می‌شود و امیدواریم در یک ماه آینده تولید بخار به حدی برسد که بتواند وارد توربین شود و آن را به‌کار بیندازد. صالحی گفت:‌ در زمان مقرر جشن بزرگی را احتمالا با حضور برخی میهمان‌های خارجی برگزار می‌کنیم. وزیر خارجه درباره سفر به عربستان سعودی گفت:‌ چنین سفری پیش‌بینی نشده است.