محمود احمدی‌نژاد در حکمی همایون حمیدی را به عنوان دبیر شورای عالی جوانان منصوب کرد. به گزارش ایسنا، متن حکم رییس‌جمهور به شرح زیر است:

جناب آقای همایون حمیدی

در اجرای بنده (۱۵) ماده (۴) اساسنامه شورای عالی جوانان مصوب ۶/۵/۱۳۷۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی، به موجب این حکم به عنوان «دبیر شورای عالی جوانان» منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و همکاری سایر اعضای محترم آن شورا، در انجام وظایف محوله موفق و موید باشید.

انحلال بی سروصدای سازمان جوانان؟

در همین حال برخی سایت‌های خبری، دیروز انتشار این خبر را به معنای انحلال بی‌سر و صدای سازمان ملی جوانان تعبیر کردند. سایت خبرآنلاین در این باره نوشت: احمدی نژاد در این حکم، به استناد بند (۱۵) ماده (۴) اساسنامه شورای‌عالی جوانان مصوب ۶/۵/۱۳۷۱ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، دبیر شورای‌عالی جوانان را نصب کرده، در حالی که این شورا از سال ۷۱ با ریاست رییس‌جمهور وقت از سوی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شد و ۶ سال بعد در سال ۷۸ به مرکز ملی جوانان تغییر نام داد. این مرکز از سال ۷۶ همچنان زیر نظر ریاست‌جمهوری فعالیت می‌کرد و وظیفه‌ای ستادی مانند طراحی برنامه جامع ساماندهی امور جوانان و تطبیق وضعیت دستگاه‌های اجرایی را براساس مدیریت پروژه‌های فرابخشی در دستور کار قرار داد. سرانجام در سال ۱۳۷۹ براساس قانون برنامه سوم توسعه مرکز ملی به سازمان تغییر نام داد. این سازمان نیز سال گذشته با طرحی که مجلس به تصویب رساند قرار شد با سازمان تربیت بدنی ادغام شود تا «وزارت ورزش و جوانان» تشکیل شود. اکنون رییس جمهور بار دیگر سازمان ملی جوانان را به وضعیت ۱۴ سال پیش بازگرداند تا تشکیل «وزارت ورزش و جوانان» به دلیل نبود سازمان ملی جوانان، باز هم در ابهام فرو رود.