معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور گفت: دولت کمک به مراکز فرهنگی خارج از کشور را به بودجه اضافه نکرده است، بلکه در جزء ۸ ماده ۳۸ بودجه مورد تصویب نمایندگان مجلس قرار گرفته است. رحیم ممبینی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، افزود: قانون بودجه ۹۰ کل کشور همان مصوبه مجلس و تایید شده نهایی شورای نگهبان است، گرچه یک موردی را آقای توکلی نماینده مجلس اعلام کرده و فکر می‌کنم برخی افراد شبهه‌هایی دارند که وی گفته کمک به مراکز فرهنگی خارج از کشور توسط دولت به قانون بودجه اضافه شده است، در حالی که واقعا این گونه نیست و این متن قانون که در دست بنده است، همان است که آقای دکتر لاریجانی رییس مجلس به دولت ابلاغ کرده است.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی افزود: براساس این متن قانون که متن نهایی مصوب مجلس و تایید شده شورای نگهبان برای بودجه ۹۰ است، در جزء ۸ ماده ۳۸ آمده است: «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (ادارات کل استان‌ها، کانو‌ن‌های فرهنگی مساجد و فعالیت‌های قرآنی) و کمک به مراکز و نهادهای فرهنگی خارج از کشور». این در واقع در متنی که در مجلس به دولت ابلاغ کرده وجود دارد و اینکه گفته شود دولت این را اضافه کرده به هیچ وجه صحیح نیست و خلاف واقعیت است.

ممبینی تاکید کرد: اتفاقا این مورد از ماده ۳۸ جزو لایحه دولت نبوده و از جمله تغییراتی است که در مجلس به لایحه اضافه شده است و آنچه که از سوی رییس مجلس و پس از تایید شورای نگهبان به دولت ابلاغ شده همین متن حاضر است. بر اساس این گزارش، برخی نمایندگان اخیرا دولت را به ایجاد ردیفی در بودجه برای شورای ایرانیان خارج از کشور متهم کرده‌اند، این گروه از نمایندگان عنوان می‌کنند این ردیف در لایحه پیشنهادی دولت وجود داشته؛ اما مجلس به حذف آن رای داده بود.