نفوذ جریان انحرافی در حکومت، پیش رفتن رییس‌جمهور تا مرز استعفا، ارتباط برکناری سه وزیر با مشایی و ... از محورهای اظهارات دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین است. به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا باهنر در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین که شنبه شب در محل دفتر این تشکل برگزار شد، درباره فعالیت‌های جریان انحرافی گفت: هم اکنون جریان انحرافی در درون حکومت نفوذ کرده و فعالیت‌های خاصی را انجام می‌دهد که قابل پیگیری است، معتقدم که اتفاقات اخیر خوب نبود و موجب شد تا بسیاری اظهار تاسف کنند. دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: اتفاقات اخیر از نظر اصل عمل کاری برنامه ریزی شده و با نقشه بود اما از نظر زمان وقوع بدون برنامه‌ریزی انجام شد؛ اما بالاخره احمدی‌نژاد پذیرفت وزیر اطلاعات به رغم نظر وی در این سمت باقی بماند.

رییس جمهور تا مرز استعفا پیش رفت

وی با بیان اینکه رییس‌جمهور در مقطعی تا مرز استعفا نیز پیش رفته بود، افزود: احمدی‌نژاد در جمع‌بندی خود به این نتیجه رسید که کار را ادامه دهد. باهنر تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب علاقه‌مند است که دولت تا پایان دوره قانونی کار خود را با آرامش ادامه دهد و به صورت طبیعی دوره خود را به پایان برساند. وی در بخش دیگری از سخنانش در باره ادغام وزارتخانه‌ها و بحث‌های جانبی آن اظهار کرد: معتقدم اتفاقات اخیر در ادغام وزارتخانه‌ها در راستای موضوع وزارت اطلاعات است چرا که برخی وزیران برکنار شده همانند وزرای نفت، رفاه و صنایع به دلیل عدم هماهنگی با مشایی نتوانستند با این تیم هماهنگ شوند و بنابراین توسط احمدی‌نژاد برکنار شدند.

جلسه دلگیر کننده در محضر مقام معظم رهبری

نایب رییس اول مجلس همچنین به جلسه روسای قوه مقننه و مجریه در محضر رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: احمدی نژاد و لاریجانی ۱۵ روز قبل جلسه‌ای دو ساعته در محضر رهبر انقلاب برگزار کردند که البته بخشی از این جلسه تلخ و دلگیرکننده بود. رییس‌جمهور در موضوع تفسیر شورای نگهبان در مورد ادغام وزارتخانه‌ها اشکالاتی را وارد کردند و رهبر معظم انقلاب فرموده بودند که تفسیر شورای نگهبان حرف آخر است و همه موظف به اجرای آن هستند. باهنر تاکید کرد: همچنین در این جلسه احمدی‌نژاد از رهبر معظم انقلاب سوال کرده بود که این موضوع حکم حکومتی است؟ که رهبر انقلاب در پاسخ فرموده بودند این موضوع عین قانون است و باید اجرا شود.