دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه اکنون حدود ۳۰۰ محکوم مواد مخدر داریم که به اعدام محکوم شده‌اند، گفت: در میان محکومان، قاچاقچیان بزرگ کمتر مشاهده می‌شوند.

به گزارش ایسنا، عباس جعفری دولت‌آبادی طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه سرپرستان دادگاه و دادسرای انقلاب با اشاره به موضوع مواد روان‌گردان صنعتی تاکید کرد: هنوز احکام جدی‌ای درباره مواد روان‌گردان صنعتی اجرا نشده است. اتهام بازداشت‌شدگان مراسم حجازی

همچنین به گزارش واحد مرکزی خبر، دادستان تهران با اشاره به مراسم خاکسپاری ناصر حجازی گفت: افرادی که در مراسم تشییع و خاکسپاری ناصر حجازی دستگیر شده‌اند به لحاظ شرکت در این مراسم نبود، بلکه عده محدودی به اتهام اخلال در نظم دستگیر شدند.

وی سپس افزود: در مراسم تشییع و خاکسپاری ناصرحجازی دروازه‌بان اسبق تیم ملی، پلیس عده‌ای را به اتهام اخلال در نظم عمومی و شعارهای نامناسبی که داده بودند دستگیر کرد که به غیر از شش نفر بقیه آزاد شدند. دادستان تهران درباره آخرین وضعیت متهمان «سی‌دی ظهور نزدیک» است، افزود: یکی از متهمان این پرونده آزاد شد و دو متهم دیگر همچنان در بازداشت هستند. دادستان تهران گفت: البته درباره منابع مالی تهیه و پخش این سی‌دی و کسانی که در تولید و توزیع آن نقش داشتند، کماکان تحقیقات ما ادامه دارد و در حال حاضر دو متهم در این باره در بازداشت هستند که اتهامشان نیز در حوزه تولید و توزیع این سی‌دی‌ها است.

پیگیری پرونده رهاسازی بیماران

دادستان عمومی و انقلاب تهران سپس درباره آخرین وضعیت پرونده رها‌سازی دوبیمار نیز گفت: بخشی از تحقیقات پرونده بیماران رها شده در بیابان امروز (یکشنبه) پایان یافت و به زودی کیفرخواست ۱۱ متهم پرونده صادر می‌شود.

دولت‌آبادی افزود: بخشی از پرونده مفتوح است و تحقیقاتی که در پرونده ناقص مانده؛ آن بخش از پرونده جدا شده است، اما همه یازده نفری که در این پرونده نقش داشتند برای آنان کیفرخواست صادر خواهد شد. دادستان تهران گفت: البته درباره بیمار دوم که وارد بیمارستان شده، ما تحقیقات مفصلی انجام دادیم و برادر بیمار را در یکی از شهرستان‌های شمال کشور شناسایی و از وی تحقیق کردیم و در تحقیقات توضیح دادند که به همراه برادرشان به بیمارستان امام (ره) آمدند و به دلیل طولانی بودن مسیر تا تهران و وضع حاد بیمار به اورژانس معرفی شدند. وی افزود: درباره بیمار دوم که پیش از این منازعه وجود داشت که چگونه وارد بیمارستان شده است تحقیقات ما نشان می‌دهد که این بیمار از طریق اقوام نفر دوم به داخل بیمارستان وارد شده و در این بخش که دوستان ابهام داشتند رفع ابهام شده است. دادستان تهران گفت: یک بخش مفتوح دیگر نیز در این پرونده هست که به محض اینکه تکمیل شد به اطلاع همگان خواهیم رساند.

همسر فاطمی از ایران رفت

جعفری دولت‌آبادی درباره خروج همسر دکتر فاطمی از ایران نیز که سوال یکی از خبرنگاران بود، گفت: تحقیقات درباره این پرونده به پایان رسیده بود و از لحاظ قضایی نیز وی ممنوع‌الخروج نبود؛ بنابراین می‌توانست از کشور خارج شود.

دادستان تهران همچنین درباره پرونده شکایت از یکی از مداحان تهران گفت: درباره یکی از مداحان که علیه وی شکایت و کارهای قانونی آن انجام شده؛ از طریق بازپرسی اظهار شده است که ان‌شاء‌الله برای تحقیقات حاضر و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

پرونده بدهکاران بانکی

جعفری دولت‌آبادی در ادامه درباره اقدام دادستانی برای برخورد با بدهکاران بزرگ بانکی گفت: به گفته برخی از بانک‌ها، برخی از این وام‌ها از طریق کارهای غیرقانونی مانند جعل مدارک تهیه شده بود که این افراد تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. وی افزود: تاکنون هیچ‌کدام از این پرونده‌ها به نتیجه عملی نرسیده است؛ ولی دادسرای اقتصادی اقدامات خود را شروع کرده و امیدواریم در دوره زمانی مناسب و مشخص بدهکاران بتوانند هم بدهی خود را پرداخت کنند هم به دادگاه معرفی شوند.

دستگیری ۸ نفر از جریان انحرافی

دادستان عمومی و انقلاب تهران همچنین گفت: در بحث جریان انحرافی و اقداماتی که انجام شده، دادستانی هفت - هشت نفر را دستگیر کرده است. وی درباره آخرین وضعیت پرونده جریان انحرافی غوطه ور در مفاسد اقتصادی افزود: همان طور که پیش از این اشاره کردم دادستانی درباره بحث جریان انحرافی و اقداماتی که انجام شده افرادی را دستگیر کرده است. وی اضافه کرد: اما اینکه انتظار داشته باشیم دادستانی به سرعت به پرونده آنها رسیدگی و آن را تکمیل کند، دور از انتظار است؛ چرا که رسیدگی به این پرونده‌ها مقداری زمان می‌برد.دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره جریان انحرافی و دستگیری دو رمال (طاهری و غفاری) به کجا رسیده است، گفت: میان طاهری و رمالان تفاوت وجود دارد، آقای طاهری در حوزه فکری و تزهای غیرمجاز فعالیت دارد و در ارتباط با این حوزه دستگیر شده و پرونده‌اش در اعتراض به دادگاه عمومی فرستاده شده است؛ اما در بحث رمالان و جن‌گیران دو متهم در این حوزه دستگیر شده‌اند که تحقیقات از آنها ادامه دارد؛ اما انتشار مفاد تحقیقات در حال حاضر ممکن نیست.

جعفری دولت‌آبادی گفت: متاسفانه برخی از جریان‌ها اینها را طوری وانمود کرده بودند که صحت ندارد؛ اما من از همین جا اعلام می‌کنم دو نفر از این متهمان دستگیر شده‌اند و تحقیقات در این حوزه ادامه دارد.به گفته وی، طبیعتا اینکه عده‌ای فکر کنند می‌توانند با کارهای رمالی، اقداماتی انجام دهند، فکری منسوخ است.

نرخ جدید دیه به قوت خود باقی است

دادستان تهران درباره افزایش نرخ دیه با بیان اینکه این تصمیم، از ۱۶ خرداد عملی می‌شود، گفت: تصمیم قوه‌قضائیه درباره قیمت جدید دیه همچنان به قوت خود باقی است.وی گفت: اگر تمهیداتی برای رسیدگی به ناتوانان در پرداخت دیه مانند یارانه دولت یا پیشرفت در حوزه بیمه‌ها انجام شود؛ مشکلات در این زمینه کاهش می‌یابد. جعفری دولت‌آبادی اضافه کرد: برای کسانی که دیه بدهکار هستند، بر اساس زمان تحویل محاسبه می‌شود؛ یعنی قبل از ۱۶ خرداد به طور طبیعی از قیمت قدیم بهره‌مند خواهند شد.

نوری‌زاد در مرخصی

همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، وی در پاسخ به پرسشی درباره نامه محمد نوری‌زاد به مقام معظم رهبری گفت: این شخص نامه‌ای به رهبری نوشته و در آن مطالب خوبی نیز ذکر کرده و در کنار این مطالب، موضوعاتی نیز به صورت محرمانه ارسال کرده و اکنون به او مرخصی داده شده است.