با تصوب شورای عالی حج و زیارت که دیروز به ریاست آقای احمدی‌نژاد برگزار شد، ثبت‌نام از متقاضیان جدید عمره مفرده به زودی آغاز خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، بر اساس مصوبه این شورا، سازمان حج و زیارت موظف شد شرایط و چگونگی ثبت نام از متقاضیان جدید حج عمره را هر چه سریعتر اعلام کند.

در این جلسه همچنین مقرر شد سازمان حج و زیارت با همکاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به توسعه زیرساخت‌های خدماتی، اقامتی و حمل‌ونقل برای زائران ایرانی عازم عتبات عالیات اقدام کند.

افزایش انتقال هوایی زائران به عتبات عالیات از دیگر مصوبات جلسه شورای عالی حج و زیارت بود.

رییس جمهوری در سخنانی بر ساماندهی اعزام زائران به عمره و عتبات عالیات تاکید کرد و گفت : اعزام زائران به حج عمره و عتبات عالیات باید بر اساس ضوابط خاصی صورت گیرد تا زائران بتوانند در زمان مقرر اعزام شوند.

لیالی، رییس سازمان حج و زیارت و حجت الاسلام قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این جلسه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی این سازمان به زائران و تعداد زائران اعزامی به حج تمتع و عمره در سال گذشته و همچنین برنامه‌های این سازمان در سال جاری برای اعزام زائر به عربستان و عتبات عالیات ارائه کردند.