جمعی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به تکرار قانون‌شکنی توسط رییس‌جمهور اعتراض و از وی درخواست کردند به تداوم این رفتار رییس‌جمهور رسیدگی شود.

به گزارش سایت الف وابسته به احمد توکلی نماینده تهران، متن این نامه بدین شرح است: ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

جناب آقای دکتر لاریجانی

سلام علیکم؛

رییس‌جمهور محترم در تاریخ ۲۴/۲/۹۰، پس از عزل وزیر محترم نفت شخصا سرپرستی وزارتخانه را بر عهده گرفت. در تاریخ ۳۰/۲/۹۰ شورای محترم نگهبان در تفسیر اصل ۱۳۵ سرپرستی وزارتخانه‌های بی‌وزیر را به دست رییس‌جمهور غیر‌قانونی اعلام کرد. متاسفانه رییس‌جمهور به حفظ این سمت پافشاری می‌کند و به نقض قانون اساسی ادامه می‌دهد. از جمله تصرفات سوال برانگیز این ایام تصدی غیر‌قانونی، دستور استخدام ۴۹۰۷ نفر در شرکت ملی نفت ایران است. بر اساس حکم مذکور در ماده ۲۳۳ قانون آیین‌نامه داخلی، رسیدگی سریع نسبت به این نقض آشکار قانون اساسی را تقاضا می‌کنیم.

ماده ۲۳۳ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس می‌گوید: هرگاه حداقل ده نفر از نمایندگان مجلس یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رییس‌جمهور یا وزیر یا مسوولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیات‌رییسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.

کمیسیون حداکثر ظرف ده روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهار نظر صریح، گزارش خود را از طریق هیات‌رییسه به مجلس ارائه می‌دهد.

طی ۲ هفته اخیر این چهارمین درخواست نمایندگان مجلس از علی لاریجانی برای رسیدگی به موارد قانون‌شکنی است.