یک مقام مسوول در دفتر حافظ منافع ایران در مصر در واکنش به خبر بازداشت یکی از دیپلمات‌های کشورمان در مصر، گفت: دفتر حافظ منافع ایران در مصر هیچ اطلاعی در مورد این موضوع ندارد. این مقام در دفتر حافظ منافع ایران در مصر در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند یک دیپلمات ایرانی در مصر بازداشت شده است، خاطر نشان کرد: دفتر حافظ منافع ایران در مصر تاکنون هیچ اطلاعی در مورد این موضوع ندارد. همچنین تاکنون هیچ مقام رسمی‌ای در این مورد به دفتر حافظ منافع کشورمان هیچ مطلبی را منعکس نکرده است. به گزارش ایسنا، این مطلب اولین بار توسط شبکه تلویزیونی العربیه منتشر شد. این شبکه همواره اخباری را علیه ایران منتشر می‌کند. شبکه ماهواره‌ای العربیه مدعی شده است که سازمان امنیتی مصر یک دیپلمات ایرانی را دستگیر کرده است.

بنا بر ادعای این شبکه، قاسم حسینی از اعضای دفتر نمایندگی ایران در قاهره به اتهام جاسوسی به نفع یک کشور بیگانه و انتقال اخبار از مصر دستگیر شد.

در همین رابطه، سازمان اطلاعات مصر نیز اعلام کرد که فرد مذکور برای بازجویی و تحقیق در اختیار دادستانی قرار گرفته است. دو منبع امنیتی مصر نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفتند که یک نفر دستگیر شده است.

آنها با تایید اتهام وارده به جزئیات بیش‌تر مبنی بر اینکه شخص دستگیر شده یک دیپلمات است یا اینکه نامش چیست، اشاره‌ای نکردند. به گفته این منابع این شخص هفته گذشته دستگیر شده است. وزارت خارجه مصر نیز اعلام کرد که اطلاعات فوری در این‌باره ندارد.