به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، از ۵۴ فرودگاه کشور ۵۱ فرودگاه اقتصادی نیستند اما غیراقتصادی بودن فرودگاه‌ها دلیلی برای تعطیلی آنها نیست. به گزارش خبرگزاری مهر، محسن اسماعیلی دیروز در نشستی خبری با بیان اینکه ۵۴ فرودگاه در کشور وجود دارند، گفت: از این تعداد ۳ فرودگاه اقتصادی و مابقی فرودگاه‌ها غیراقتصادی هستند که امسال فرودگاه شهید دستغیب شیراز و شهید بهشتی اصفهان هم به فرودگاه‌های اقتصادی اضافه می شوند.

اسماعیلی، غیراقتصادی بودن فرودگاه‌ها را دلیلی برای تعطیلی آنها ندانست و تصریح کرد: وجود فرودگاه در یک شهر یا شهرستان به ضرورت ایجاد شده و مهم وجود زیرساخت‌ها در یک شهر است و نباید تعطیل شوند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور با اشاره به فرصت‌های سرمایه گذاری تعریف شده در فرودگاه‌های کشور، اظهار کرد: برای سرمایه‌گذاری در ۲۷ فرودگاه پرترافیک و با ترافیک متوسط در کشور، ۱۵۹ فرصت سرمایه‌گذاری تعریف شده است که در مجموع ۵۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد. وی افزود: همچنین حجم کل سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های کشور بالغ بر ۲۶۰۰ میلیارد تومان تعریف شده و برای سرمایه گذاری در فرودگاه امام خمینی (ره) هم ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری مطالعه شده است.

اسماعیلی با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران خارجی در فرودگاه‌های کشور گفت: علاوه بر حضور سرمایه‌گذاران از بخش خصوصی و تعاونی چند شرکت خارجی هم به‌صورت فاینانس و سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده‌اند. وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون پروازها بیش از ۱۰ درصد رشد داشته‌اند، افزود: در برخی از فرودگاه‌ها رشد پرواز به ۳۰ درصد و در برخی دیگر بین ۱۰ تا ۱۱ درصد رشد داشته اند.

وی با بیان اینکه ۳ شرکت خارجی برای سرمایه‌گذاری در فرودگاه امام خمینی (ره) اعلام آمادگی کردند، افزود: این شرکت‌ها سرمایه گذاری بالغ بر ۲ میلیارد دلار را انجام خواهند داد، ضمن آنکه درخواست‌هایی هم برای فرودگاه‌های شهید دستغیب شیراز و شهید بهشتی اصفهان آمده است. مدیرعامل شرکت مادرتخصصی فرودگاه‌های کشورمجموع درآمدهای سال گذشته شرکت را بالغ بر ۳۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: یک سوم از این درآمد از محل خدمات و پروازهای عبوری به دست آمده است. وی گفت: در ۲ سال گذشته ۲۳۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری در فرودگاه‌های کشور انجام شده است.