امیرعبداللهیان با تشریح آخرین تحولات غزه و نسل‌‌‌کشی در این منطقه و تاکید بر ضرورت همکاری همه کشورهای مسلمان و آزادیخواه در کمک به مردم فلسطین، به روابط دوجانبه ایران و افغانستان پرداخت و این روابط را از ابعاد مختلف دارای اهمیت خواند و تعامل دو کشور در حوزه‌‌‌های متنوع را مهم ارزیابی کرد. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت حل مسائل موجود بین دو کشور از جمله مرز، آب و ... تاکید و ابراز امیدواری کرد مسوولان هیات حاکمه افغانستان به صورت عملی نسبت به برطرف شدن مشکلات موجود در این زمینه همکاری لازم را صورت دهند. امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان نیز در این دیدار با استقبال از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال ملت مظلوم فلسطین، بر ضرورت و تداوم حمایت از مقاومت و جهاد مردم فلسطین در برابر اشغالگران صهیونیست تا دستیابی به پیروزی نهایی تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ارتقای مناسبات دوجانبه، موضوعات مختلف در مناسبات دوجانبه را طرح و بر ضرورت ادامه‌‌‌ تعاملات دو کشور در همه زمینه‌‌‌ها از جمله آب، مرز، تجارت و همکاری در امور قضایی و کنسولی تاکید کرد. همچنین در دیدار نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان و سرپرست وزارت خارجه افغانستان؛ طرفین خواستار ‎هماهنگی و ‎همکاری بیشتر در حوزه ‎ امنیت مرزی شدند. در این ارتباط حسن کاظمی‌قمی در توییتی نوشت: با جناب امیرخان متقی؛ وزیر خارجه حکومت سرپرست افغانستان در تهران دیداری رسمی داشتم. در این دیدار درباره ‎سرعت بخشیدن به ‎اجرای توافقات انجام‌‌‌شده و لزوم تشکیل گروه‌‌‌های کاری مشترک به این منظور بحث شد؛ همچنین بر ‎روان‌‌‌سازی تجاری و ‎اقتصادی میان ایران و افغانستان تاکید شد و دوطرف از ‎پایبندی به ‎اجرای معاهدات فی‌مابین استقبال کردند.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان همچنین در توییت دیگری نوشت: حمایت از ‎ابتکارات منطقه‌‌‌ای و شکل‌‌‌گیری ‎گروه تماس منطقه‌‌‌ای و نقش آن در تسهیل روابط کابل با کشورهای منطقه و توجه به دغدغه‌‌‌ها، نگرانی‌‌‌ها و خواست‌‌‌های مشروع کشورهای پیرامون افغانستان از مباحث دیگر این دیدار بود.