چه چیزی در این رقص و آواز محلی جذاب بود مگر؟ معنی اشعارش یا پایین و بالا پریدن و چرخ‌زدن پیرمرد رشتی؟ مردم چه معنایی می‌فهمند از این واقعه، چه جذابیتی در آن می‌بینند؟ در بخش دیگری از این گزارش آمده است: حالا معلوم می‌شود رقص پیرمرد رشتی، چطور معرکه «ساسی‌مانکن» را به هم زد؛ چراکه نه. این دو فاصله‌شان «زمین» تا «آسمان» است. در ادامه این مطلب آمده است: رقص ساسی برای حمله به روح جوان و نوجوان ما بود و رقص پیرمرد برای مرهم‌گذاشتن و برای همدلی.  روزنامه سازندگی نیز در مطلب خود همچون روزنامه همشهری از به حاشیه رانده شدن آهنگ ساسی مانکن با به راه افتادن موج ترانه‌های صادق بوقی در فضای مجازی سخن گفته است‌. هرچند این روزنامه با اشاره به بسته شدن صفحه اینستاگرام صادق بوقی این سوال را مطرح کرده است که چرا با شادی درجامعه برخورد می‌شود‌؟  

روزنامه جوان تیتر یک خود را «ایران با پول بچه‌دار نشد!» برگزید. غلامرضا حسنی‌درمیان، جمعیت‌شناس و عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد در گفت‌وگو با این روزنامه گفته است: «اخیرا تحقیقی را انجام دادیم تا بررسی کنیم سیاست صیانت از خانواده و جوانی جمعیت تا چه اندازه موثر واقع شده و پیامد‌های آن چه بوده است. این تحقیق نشان داد اجرای سیاست‌ها موانع جدی داشته است؛ هم موانع در حوزه عاملیت و هم افراد که این نظام تشویقی را موثر در تغییر نگرش آنها نشان نداد. متاسفانه بستر‌های اقتصادی و فرهنگی برای تغییر نگرش افراد در افزایش باروری به قدر کافی مهیا نیست.»

این گزارش می‌افزاید: این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که هیچ آماری مبنی بر تحلیل افزایش یا کاهش فرزندآوری منتشر نشده است. از طرفی مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که خانواده‌ها علاقه‌ای به فرزندآوری ندارند، بنابراین چنین واکنشی جالب‌توجه است. به یک دلیل مهم، زوج‌هایی که هنوز صاحب فرزندی نشده‌اند به دلیل اینکه طعم پدر یا مادر شدن را بچشند، اقدام به فرزندآوری می‌کنند تا نخستین تجربه را کسب کنند، اما ماجرای فرزند دوم، سوم و چهارم کمی فرق دارد. بعد از آن ممکن است که آمار فرزندآوری در خانه‌ها کاهش پیدا کند، بنابراین اگر بنا بود مشوق‌های فرزندآوری اثرگذار باشد، اول آمار فرزندآوری در خانواده‌های تک‌فرزند را افزایش می‌داد و نه فرزندان سوم و چهارم به بعد.