معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه گفت: جرم در جامعه به ‌صورت فزاینده‌ای در حال رشد است و پیشگیری از وقوع جرم در این مورد در جامعه ضرورت می‌یابد. به گزارش خبرگزاری فارس، محمدباقر ذوالقدر ظهر دیروز در نخستین گردهمایی معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌های کشور که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرم به معنای تدابیری است که در جریان آن ارتکاب جرم در جامعه به حداقل برسد.

ذوالقدر با اشاره گزارشی که نیروی انتظامی به قوه‌قضائیه ارائه کرده و یکی دیگر از معیارهایی است که میزان جرم را در جامعه نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: میزان سرقت در جامعه، سرقت مسلحانه و سرقت به عنف در سال گذشته نسبت به سال ۸۸ رشد داشته است.

وی افزود: آمار مربوط به زندانیان کشور نشانگر وضعیت نگران‌کننده ایران در این موضوع است و این امر نشان‌دهنده روند رو به رشد جمعیت کیفری رو به افزایش است. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه تاکید کرد: کف‌خوابی، خوابیدن دو یا سه نفر بر روی یک تخت، خوابیدن نوبتی، خواب در راهروها و خواب در پاگردهای پله‌ها امری طبیعی در زندان‌های کشور است.