ایجاد «میز خدمت» در طبقه اول ادارات

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور از تشکیل میز خدمت در طبقه اول همه دستگاه‌‌های دولتی برای ارائه راحت‌تر خدمات به ارباب رجوع خبر داد. لطف‌الله فروزنده دهکردی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس افزود: طی بخشنامه‌ای از سوی این معاونت در همه دستگاه‌های اجرایی دولتی، به زودی میز خدمت در طبقه اول تشکیل می‌شود که در آن افراد مطلع و دارای اختیار برای پاسخگویی سریع‌تر به ارباب رجوع حضور دارند و لازم نیست مردم برای انجام کارهای خود در طبقات ادارات سرگردان شوند.

معاون رییس‌جمهور افزود: مردم در ادارات دولتی با مراجعه به میز خدمت تکلیف خود را می‌دانند و متوجه می‌شوند تقاضای آنها انجام خواهد شد یا نه، با این میز خدمت انتظار می‌رود، کار مردم در کمترین زمان انجام شود. معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور تاکید کرد: بخشنامه تشکیل میز خدمت به زودی به همه دستگاه‌های اداری صادر می‌شود که در طبقه همکف میز خدمت تشکیل شود، افراد مطلع و مقام تصمیم‌گیر در آن حضور پیدا کنند و ارباب رجوع در همان طبقه به پاسخ خود برسد.

فروزنده گفت: میز خدمت هم‌اکنون در وزارت کار و امور اجتماعی و معاونت توسعه انسانی رییس‌جمهور تشکیل شده است. وی تاکید کرد: برای آسان شدن خدمات دولتی به مردم و عدم نیاز به مراجعه حضوری از طریق الکترونیکی کردن بسیاری از خدمات دولتی به مردم و نیز واگذاری اختیارات به استانداران و استان‌ها، شهرستان‌ها و پیشخوان‌های الکترونیکی روستایی و شهری این ایده دنبال می‌شود.