فرمانده ناجا: پلیس مبارزه جدی با رمالی، جن‌گیری و دعانویسی دارد

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام تجدیدنظر در ساختار فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از تشکیل واحدهای مستقلی برای پلیس ۱۱۰ خبر داد و گفت: پلیس مبارزه جدی با رمالی، جادوگری، جن‌گیری و دعانویسی دارد. به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه همایش معاونان عملیات ناجا با اشاره به رواج دعانویسی و رمالی و جن‌گیری گفت: پلیس مبارزه جدی در این رابطه دارد، البته آمار دقیقی در این رابطه ندارم، تعداد آنان خیلی هم زیاد نیست، اما تبعات آن ممکن است گسترده باشد.

وی با تاکید بر اینکه برخورد با چنین مواردی در دستور کار پلیس قرار دارد، افزود: بحث آموزش اولین گام در این رابطه است چون افرادی که دست به رمالی و چنین کارهایی می‌زنند، مغازه علنی ندارند و افراد با رضایت خود به این افراد مراجعه می‌کنند در برخی موارد مشاهده شده که مورد سوءاستفاده جنسی و اخلاقی قرار می‌گیرند و اختلافاتی در زندگی آنان اتفاق می‌افتد و خسارات‌ جبران‌ناپذیر به جا می‌گذارد.

فرمانده ناجا افزود: با توجه به هشدارها و آموزش‌هایی که در پلیس آگاهی صورت گرفته است این موضوعات هم کاهش یافته، هر چند ما شاهد رمالی‌های مدرن همچون شرکت‌های هرمی هستیم که افراد باسواد که از اقتصاد هم سردرمی‌آورند باز هم فریب آنان را می‌خورند.

حضور پلیس در تفرجگاه‌ها و شهرهای مسافرتی

وی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه باید شاهد کاهش جرائم، ناهنجاری‌ها و به خصوص هنجارشکنی‌های اخلاقی باشیم، افزود: موضوع کاهش تلفات در تصادفات نیز از دیگر موضوعاتی است که باید مدنظر قرار بگیرد.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: از این پس تفرجگاه‌ها، شهرهای مسافرتی، راه‌ها و غیره مملو از جمعیت خواهد بود و مردم انتظار دارند که این مناطق توام با آرامش و امنیت باشد و در این راستا با مزاحمان، سارقان، کیف‌قاپان و غیره برخورد جدی صورت گیرد.