آیت‌ا... آملی لاریجانی: جریان انحرافی در مفاسد اقتصادی غوطه ور است
آیت‌ا... آملی لاریجانی هوشیاری عموم ملت مسلمان و خصوصا حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها را در مقابل جریان‌های انحرافی معتقد به «اسلام منهای روحانیت» ضروری خواند و گفت: جریانات انحرافی در طول تاریخ تلاش‌ بسیاری نموده‌اند تا عرفان‌های کاذب و ملیت‌گرایی را در مقابل اسلام واقعی ترویج کنند و امروز نیز شاهد تلاش جریانی انحرافی در کمرنگ کردن نقش عالمان دینی هستیم.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و تشریفات قوه‌قضائیه آیت‌ا... آملی لاریجانی در جلسه دیروز مسوولان عالی قضایی به تلاش‌های صورت گرفته در رژیم گذشته برای دور کردن مردم از اسلام و روحانیت اشاره کرد و افزود: همه ما می‌دانیم که در اواخر دوره طاغوت، رژیم به ترویج ملیت‌گرایی و ایرانی‌گرایی افراطی و برپا ساختن جشن‌های آنچنانی پرداخته بود که هدفی جز کمرنگ کردن نقش اسلام و نقش عالمان دین نداشت.
رییس قوه‌قضائیه تاکید کرد: متاسفانه باید گفت در زمان ما هم جریانی انحرافی که گویا تمام نکات انحرافات گذشته را با هم در یک جا جمع دارد، در کمرنگ کردن نقش علما و در ترویج ایرانی گری و قومیت گرایی بسیار تلاش می‌کند و مردم را ارجاع می‌دهد به کوروش و هخامنش و دیگران و بعد از آن طرف در ترویج عرفان‌های کاذب، در جن‌گیری و رمالی هم تلاش می‌کند که مشخص نیست اینها چه نسبتی با دین دارد. در حالی که اینها هم دم از روشنفکری می‌زنند و با سکولارها خیلی راحت جمع می‌شوند و همراهی می‌کنند و هم با عده‌ای از هنرمندان لاابالی دم‌خور هستند و عرفان‌های کاذب را ترویج می‌کنند و البته از اینکه با اجانب هم پنهانی ارتباط بگیرند خیلی ابایی ندارند.
وی ملت ایران را به هوشیاری در برابر این جریان انحرافی دعوت و اظهار کرد: باید به هوش باشیم، نظامی که بر اساس اسلام و بر اساس کتاب و سنت تشکیل شده می‌بایست مراقب این جریان انحرافی و امثال آن باشد و باید بدانیم که ما مسلمانیم، مسلمانی که با حق تعالی عهد بسته که راه او را طی کند و کتاب و سنت را تبعیت نماید، اینچنین مسلمانی حتما اولین کارش فهم کتاب و سنت است و در اولین قدم نیاز به متخصص و عالم فهمنده دین دارد، اما شما در خصایص این گروه انحرافی می‌بینید که این گروه دین را به گوشه ای در زندگی می‌برند و می‌گویند قلبت صاف باشد.
آیت‌ا... لاریجانی افزود: متاسفانه عقیده اینها اینگونه است که در روابط با نامحرم آزادند، در تماس با روشنفکران سکولار و گاه ملحد و پریدن با آنها آزاد هستند، در رجوع به جن گیر و رمال آزادند، با دراویش آزادند، آیا این است حدود الهی؟ این است محرمات الهی؟رییس دستگاه قضایی تاکید کرد: این جریان اتفاقا در مفاسد اقتصادی هم غوطه‌ورند و بی‌امان جلو می‌روند. وقتی که انسان تقوا را از دست داد در همه مجاری و در همه مجال مشکل پیدا می‌کند.
آیت‌ا... لاریجانی تصریح کرد: حالا هم همین است. این جریان انحرافی در حالی که جن‌گیری و رمالی را روشنفکری جا می‌زنند در کمرنگ کردن نقش عالمان دینی و متخصصان علوم حقه تلاش می‌کنند. مسلما مقصود ما نفی عوالم باطن و عوالم معنا نیست، اما یقین داریم اکثر قریب به اتفاق اینها شیادند. مگر هر چیزی در عالم امکان دارد، وقوعش در مورد شخص خاص هم ثابت است؟ ممکن است کسی بتواند قدرت‌های مافوق طبیعی هم داشته باشد، اما هر کسی که دکانی باز کند و بگوید من چنین قدرتی دارم آیا قدرت دارد؟ وانگهی هر قدرت شیطانی، هم مورد تایید کتاب و سنت است؟رییس قوه‌قضائیه به روایتی در این زمینه اشاره کرد و گفت: این روایت در کافی (جلد دوم صفحه ۳۴۰ )آمده است و می‌فرماید نشانه آدم دروغگو این است، از آسمان و زمین و از مشرق و مغرب به شما خبر می‌دهد، اما وقتی از او راجع به حلال و حرام خدا می‌پرسی هیچ چیز در کفش نیست.آیت‌ا... لاریجانی تاکید کرد: این رمال‌ها و جن گیرهایی که قوه‌قضائیه با آنها برخورد کرده، مصداق همین روایتند.آیت‌ا... لاریجانی در پایان با اشاره به نقش علما و هوشیاری مردم در شناسایی جریان‌های انحرافی گفت: البته این رافع مسوولیت قوه‌قضائیه نیست و طبیعتا هر شخصی باید مسوولیت خودش را انجام دهد و دستگاه‌های اجرایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید وظایف خودشان را بدانند و نگذارند که کتاب‌ها و نشریات ضلال چاپ شوند.