این روزنامه در مطلبی دیگر به محدود کردن مردان به جای حجاب پرداخته است. در این مطلب مردان را دارای ویژگی‌های فیزیولوژیکی دانست که با نگاه تحریک می‌شوند و این نکته یکی از تفاوت‌های مرد و زن است. در همین صفحه این روزنامه عنوان کرد: «افزایش سن بازنشستگی برای تداوم کار صندوق‌ها ضروری است.» این در حالی است که روزنامه فرهیختگان در صفحه اول خود، افزایش سن بازنشستگی را نقد کرده و آورده است: «مساله اصلی در صندوق‌های بازنشستگی مدیران ضعیف و سیاسی در دولت‌های مختلف است، معضلی که تا حل نشود چرخه باطل فشار به کارگر ادامه دارد.» و این سوال را پرسید: «۱۰ سال بعد دوباره سن بازنشستگی را بالا می‌برید؟»

این روزنامه در نقد روز خود تاکید کرده: «خط قرمز‌های سیاسی نباید مبهم باشد.» و در ادامه آورد: «مفهوم مشارکت سیاسی و مشخصا مشارکت در انتخابات که کم و بیش هم با مفهوم و مصادیق عمده آن مثل انتخابات و مشخصا انتخابات‌های مجلس، ریاست‌جمهوری، شورای شهر و خبرگان رهبری آشنا هستیم، یک همذات و آن روی سکه‌ای به نام رقابت دارد. من این‌طور به‌نظرم می‌رسد که عمده مساله‌ها و دغدغه‌های ما در رابطه با مشارکت به اشکالاتی بر‌می‌گردد که در حوزه مفهوم رقابت انتخاباتی و سامان‌دهی مقوله رقابت داریم. در حدی که بعضی وقت‌ها گمان می‌کنیم که گویی می‌شود با رقابت انتخاباتی کم، خفیف و بی‌رونق، مشارکت انتخاباتی بالا و با تراز مناسبی را داشت. در‌حالی‌که به‌طور منطقی این دو در گرو‌ همدیگر هستند و بدون فضای رقابت سالم، معنادار و گسترده، داشتن نرخ بالا در حوزه مشارکت و وجود ‌انگیزه بالا در مشارکت‌کنندگان مقداری دور از واقعیت به‌نظر می‌رسد و بیشتر یک خیال خام است.»

روزنامه اعتماد گزارش اصلی خود را به «افزایش بی‌سابقه ردصلاحیت‌ها» اختصاص داد‌ و در مصاحبه‌ای با علی باقری آورد: «در نقطه عکس انتخاباتی حداقلی با حضور حداقلی از بازیگران انجام شده است. در این میان به همان میزان که انتخابات از روح اصلی خود خارج شده، مشارکت هم پایین آمده است. برای نخستین‌بار در انتخابات مجلس یازدهم مشارکت مردم به زیر ۵۰درصد (۴۲درصد) رسید.»