مهدی فضائلی در صفحه ایکس (توییتر) خود نوشت: «رهبر انقلاب: فلسفه وجود بنده و امثال بنده و دیگر مسوولان، خدمت است. ما نوکر و خدمتگزار مردم هستیم. اعتبار و آبروی ما به این است. اسلام این را برای ما معین کرده است. ما حقّی به گردن مردم نداریم؛ مردم به گردن ما حق دارند.» جواد منصوری دو روز پیش در مراسم اختتامیه نمایشگاه «روایت پیشرفت» که در سالن همایش‌های باغ موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی قم برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه دولت سیزدهم هرگز خود را در مقابل رهبر قرار نمی‌دهد، تاکید کرد: امروز در کشور حاکمیت دوگانه وجود ندارد، دولت خود را برابر رهبری قرار نمی‌دهد و خود را نوکر ولایت فقیه می‌داند، ما خود را زیر سایه ولایت فقیه می‌دانیم و با پیروی از رهنمودهای ایشان به دنبال خدمت کردن به ملت هستیم.»

به گزارش فارس، وی افزود: «اگر دولت سیزدهم امروز توفیق و دستاوردی کسب کرده است ما آن را مدیون نظام و ولایت فقیه می‌دانیم و اگر کسری وجود دارد قول می‌دهیم با تمام تلاش آنها را حل کنیم.» به دنبال این سخنان بود که مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی به سخنان او با نقل قولی از رهبر انقلاب واکنش نشان داد. این نخستین بار نیست که سخنانی با این مضمون از سوی برخی چهره‌های سیاسی متعلق به یک جریان سیاسی خاص مطرح می‌شود‌. سخنانی که در تضاد با سخنان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی است‌. ازهمین‌رو بسیاری معتقدند برخی از جریان‌ها تلاش دارند با حرکت کردن درجهت مخالف منش و سخنان امام راحل مبنی بر اینکه «دولت خدمتگزار ملت است» و «مساله، مساله خدمتگزاری دولت به ملت است؛ نه‌‎ ‎‌فرمانفرمایی دولت به ملت» جمهوریت نظام را زیر سوال ببرند‌.

روز جمعه ۲۶آبان ماه نیز مرتضی آقاتهرانی، رئیس شورای مرکزی جبهه پایداری در مجمع عمومی این جبهه با اشاره به دیدارش با مرحوم آیت‌الله مصباح‌یزدی در ابتدای تاسیس پایداری گفت: «در ابتدای تاسیس جبهه پایداری وقتی خدمت آیت‌الله مصباح‌یزدی رفتیم و گفتیم در شرایط فعلی چه باید کنیم؟ او تاکید کرد تشکلی را سازمان‌دهی کنید که بالای سر آن فقها حضور داشته باشند. وقتی تاکید کرد پرچم پایداری را بلند کنیم و پرسیدیم شعارمان چه باشد؟ گفت در پایداری اصل اول و آخر، ولایت است. مرحوم مصباح اظهار می‌کرد که ما حمایت از رهبری و ولایت مطلقه فقیه را قبول داریم، اما ولایت مطلقه کافی نیست، اطاعت مطلقه هم باید در کنار آن باشد.» ‌

او همچنین در ادامه سخنانش با بیان اینکه دستورالعمل حضور مردم در معرکه، اطاعت مطلق است، گفت: اطاعت مهم است و نخستین اصل پایداری، اطاعت مطلقه از ولی‌فقیه است. بنابراین باید ببینیم مقام ولی فقیه از ما چه می‌خواهد و سپس اطاعت صد‌درصدی داشته باشیم. آیت‌الله مصباح تاکید داشت که این تولی ماست و در کنار آن، یک تبری هم داریم. بدین معنا که هر فتنه‌ای در مقابل ولی فقیه بلند شد، در مقابل آن می‌ایستیم و از ولی‌فقیه حمایت می‌کنیم.»

سخنانی که بسیاری آن را نقشه راه این جبهه در آینده سیاسی کشور توصیف کردند. همه اینها درحالی است که امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب در سخنانشان بار‌ها بر اینکه دولت خدمتگزار مردم است و ضرورت نظارت مردم بر حکومت تاکید کرده‌اند. از جمله سخنان امام راحل می‌توان به جمله «پشتوانه یک حکومتی ملت است، اگر یک ملتی پشتوانه حکومتی نباشد این حکومت نمی‌تواند درست بشود، این (حکومت) نمی‌تواند برقرار باشد‌» اشاره کرد‌. این درحالی است که به نظر می‌رسد جریانی درصدد نفی نقش مردم در حکومت است؛ دیدگاهی که به وضوح معتقد است مردم جایگاهی در حکومت ندارند.