معاون وزیر راه و ترابری با بیان اینکه سهمیه سوخت ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون شهری از تیرماه تغییر می‌کند، تصریح کرد: براساس نیازی که کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های برون‌شهری داشتند و همچنین با توجه به میزان عملکرد آنها براساس بار نامه، جدولی را تنظیم کرده و در صورت تصویب مطابق با آن سوخت تعلق می‌گیرد. شهریار افندی‌زاده- رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: با توجه به تجربیاتی که در ماه‌های گذشته داشتیم، سهمیه‌ سوخت را تا پایان خرداد‌ماه تمدید کرده‌ایم.

وی افزود: براساس نیازی که کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های برون‌شهری داشتند و همچنین با توجه به میزان عملکرد آنها براساس بارنامه، جدولی را تنظیم کرده و برای بررسی و تایید به ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت ارائه داده‌ایم. رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه جلساتی برای هماهنگی و تایید تشکیل می‌شود، افزود: اگر این جدول مورد تایید ستاد قرار بگیرد، به شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی داده می‌شود تا کارت‌های جدیدی برای حمل‌ونقل برون‌شهری صادر شود.

معاون وزیر راه و ترابری ادامه داد: اگر شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مشخص کند که می‌تواند کارت‌های جدید را برای حمل و نقل برون‌شهری عمومی اعم از بار و مسافر ایجاد کند، می‌توانیم طرح را پس از تایید ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت به ستاد هدفمندی یارانه‌ها ارائه کنیم تا از ابتدای تیرماه این کار با سهمیه‌های جدید آغاز شود.