وزیر علوم گفت: اکثریت دانشجویان و می‌توان گفت ۹/۹۹ درصد دانشجویان خواستار دانشگاه اسلامی هستند؛ اما عده‌ای اعلام می‌کنند این حرف درست نیست. به گزارش خبرگزاری فارس اعزامی به استان قزوین، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اولین کنگره ملی ۲سالانه دانشجویی دانشگاه اسلامی تاکید کرد: ما بر این امر اعتقاد نداریم که نباید نظریات غربی در دانشگاه‌ها تدریس شود. می‌خواهیم نظریه‌‌های غربی در دانشگاه‌ها مطرح شود؛ اما در کنار این نظریه‌ها نظریه‌های اسلامی نیز باید مدنظر باشد تا با یکدیگر نقد شود، اما عده‌ای اعلام می‌کنند این اقدام سیاسی‌کاری است. دانشجو اظهار کرد: مقام معظم رهبری معتقدند که علوم انسانی حاضر متعارض با مبانی و مبادی اسلام و قرآن است و آیا باید با این حال هنوز دست روی دست بگذاریم و اقدام عملی نکنیم؟

وی افزود: مبنا در علوم انسانی کنونی غلط است و با این اوصاف باید فرمایشات رهبری را تنها بشنویم و عمل نکنیم؟ آیا تکلیف دانشگاه به راستی این است؟

دانشجو با اشاره به اینکه مناسبات در دانشگاه‌ها وضعیت مناسبی ندارد، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که حجاب و عفاف و سایر مناسبات اسلامی باید در دانشگاه‌ها رعایت شود؛ اما عده‌ای معتقدند با این کار قصد داریم دیوار میان دانشجویان در دانشگاه‌ها بکشیم.

وی با بیان اینکه بین ظاهر و باطن در دانشگاه‌ها باید تناسبی برقرار باشد، خاطرنشان کرد: اکثریت دانشجویان و می‌توان گفت ۹/۹۹ درصد دانشجویان خواستار دانشگاه اسلامی هستند، اما عده‌ای اعلام می‌کنند این حرف درست نیست. وزیر علوم اظهار کرد: ما معتقدیم که دانشجویان در حین تردد میان دانشگاه و خوابگاه از خودروهای جدا استفاده کنند؛ اما عده‌ای معتقدند این اقدام عملی‌پذیر نیست و دانشجویان دختر و پسر باید با یکدیگر در یک خودرو این مسیر را طی کنند.