تعیین تکلیف سازمان بهزیستی که از زیرمجموعه‌های وزارت رفاه و تامین اجتماعی به شمار می‌رود، پس از ادغام این وزارتخانه با وزارت کار و امور اجتماعی به محل بحث بین وزیر کار و مدیرعامل سازمان بهزیستی بدل شده است. وزارت کار معتقد است این سازمان باید به وزارت بهداشت ملحق شود و مدیرعامل این سازمان می‌گوید که بهتر است با وزارت ادغامی به فعالیت خود ادامه دهد. در همین باره مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت که ادغام سازمان بهزیستی با وزارت بهداشت منتج به ایجاد مجموعه‌ای حجیم می‌شود و به عقیده من ادغام آنها درست نیست.

به گزارش خبرآنلاین، «عبدالرضا شیخ‌الاسلامی» وزیر کار با اشاره به ادغام وزارتخانه‌های کار و رفاه اظهار کرده بود: با ادغام وزارت کار و امور اجتماعی با رفاه و تامین اجتماعی، بازنگری در شرح وظایف ضروری و بهتر است بخش سلامت و سازمان بهزیستی به وزارت بهداشت منتقل شود.

به گفته وزیر کار و امور اجتماعی، به نظر می‌رسد سازمان بهزیستی تجانس بیشتری با وزارت بهداشت دارد؛ البته این یک پیشنهاد است که بهزیستی یا بخش سلامت وزارت رفاه به وزارت بهداشت منتقل شود.

اما علی محمد قادری، مدیرکل بهزیستی استان تهران معتقد است که ادغام این سازمان، باعث حذف آن در وزارتخانه‌ها می‌شود. همان طور که وزارت بهداشت یک وزارتخانه شلوغ و پرمشغله‌ای است، جمعیت زیادی نیز تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و با این وصف رسیدگی به آنها در صورت ادغام با مشکل مواجه خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد: وزارت رفاه و امور اجتماعی با توجه به وظایفی که دارد بهتر و مفیدتر می‌تواند در کنار سازمان بهزیستی باشد؛ اما وزارت بهداشت تنها می‌تواند متولی خوبی در بخش بازتوانی سازمان بهزیستی باشد که این کافی نیست؛ بنابراین سازمان بهزیستی بهتر است که زیر نظر وزارت رفاه فعالیت کند.