نرخ‌های تبعیضی برای گاز

فرزین: گازبها متناسب با توان خانوارها تعیین می‌شود

سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت اطمینان داد تعیین گازبهای جدید خانگی در چارچوب بسته‌های حمایتی و به گونه‌ای باشد که فشاری بر خانوارها وارد نشود، اما در عین حال از مردم خواست که آنها هم در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.

محمدرضا فرزین، سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره «افزایش بهای گاز» اظهارکرد: قیمت‌گذاری در مورد حامل‌‌های انرژی در دو نوبت صورت گرفته که یک بار قیمت‌ها برای ۵ ماهه فصل سرما تعیین شده و اخیرا هم برای یک مدت هفت ماهه قیمت‌گذاری کرده‌ایم.

وی افزود: قیمت‌هایی که تعیین شده، تقریبا همان قیمت‌هایی است که قبلا در آن پنج ماه بوده، اما متناسب با فصل گرما و فصل سرما تفاوتی در آن به وجود می‌آید و در مورد نرخ گاز خانگی جمع‌بندی‌ نهایی را به زودی اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت گفت: مصرف گاز خانگی در تابستان حدودا یک چهارم مصرف فصل زمستان است و قیمت‌گذاری جدید با لحاظ این موضوع انجام شده که پس از نهایی شدن توسط شرکت گاز اعلام می‌شود، اما اطمینان می‌دهیم که افزایش قیمت نگران کننده نخواهد بود.

فرزین در پایان تصریح کرد: این قیمت‌گذاری در چارچوب بسته‌های حمایتی است و قطعا به نوعی صورت می‌گیرد که فشاری بر خانوارها وارد نشود، اما از مردم هم انتظار داریم که در مصرف انرژی صرفه‌‌جویی کنند.