حماس نابود نمی‌شود

به گزارش «ایسنا» سلامی اضافه کرد: مردم فلسطین را آواره کرده‌اند و عزت و آرامش و امنیت و پیشرفت را از آنان گرفته‌اند. سردار سلامی در ادامه سخنرانی خود در این مراسم با اشاره به اینکه فلسطینی‌ها هرگز نپذیرفتند که ذلیل و اسیر سیاست‌های اسرائیل و آمریکا شوند، گفت: مقاومت قهرمانانه مردم فلسطین از ۱۹۳۵ آغاز شد و تا امروز ادامه دارد و شهادت جزئی از زندگی مسلمانان فلسطین شده است. وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی نهضت فلسطینی‌ها احیا شد، خاطرنشان کرد: تا آن زمان مسلمانان فلسطین با سنگ به جنگ رژیم صهیونیستی می‌رفتند اما بعد از انقلاب اسلامی نیروهایشان مسلح شدند و جنگ‌های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، ۵۱ روزه، ۸ روزه و... شکل گرفت تا اینکه به طوفان‌الاقصی رسیدیم. به گزارش «ایسنا»، سردار سلامی با بیان اینکه عملیات طوفان‌الاقصی شکننده تمام امید، آرزو، آرامش و اقتدار رژیم صهیونیستی بود خاطرنشان کرد: این عملیات باطل‌کننده جادویی بود که صهیونیست‌ها از خود به جهان نشان داده بودند.

وی با بیان اینکه طوفان‌الاقصی نشان داد که کمک‌های خارجی از آمریکا هم نمی‌توانند رژیم صهیونیستی را از خطر فروپاشی نجات دهد، تصریح کرد: معمولا وقتی آمریکا به داد صهیونیست‌ها می‌رسد که زمان دیر است و این‌بار هم همین اتفاق افتاد. وی همچنین گفت: در پی عملیات طوفان‌الاقصی، غرب، آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه و برخی دولت‌های منافق شکست اخلاقی عظیمی را در جهان تجربه کردند. همچنین به گزارش «ایرنا»، سردار سلامی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها حتی شب‌ها از سایه خود می‌ترسند و غزه در مسیر پیروزی است، تصریح کرد: فلسطین در مسیر یک جنگ فرسایشی قرار دارد و به تدریج غلبه خود را به دست خواهد داد و حماس و جهاد مقاومت نابود شدنی نیستند. 

وی این سرزمین را متعلق به مردم فلسطین دانست و گفت: جنگ ‌نامرئی به نفع فلسطین است، جنگ بین کسی که از سرزمین خود دفاع می‌کند تا آنکه به دنبال غصب سرزمین است، همیشه به نفع کسی است که از سرزمین خود دفاع می‌کند. فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اجازه دادن آمریکا به بمباران مردم غزه، جلوگیری از آتش‌بس و چراغ سبز نشان دادن به صهیونیست‌ها، پشتیبانی نظامی، سیاسی و روانی آمریکا از اسرائیل، معادل سقوط اخلاقی آمریکا در جهان بود. امروز جهان در برابر آمریکا متحد است و نفرت از آمریکا سراسر افکار عمومی عالم را فراگرفته است.

انجام رایزنی‌های دیپلماتیک

 محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور که روزگذشته در راهپیمایی حمایت از کودکان غزه در تهران حضور یافته بود، گفت: از اول انقلاب تا امروز بنا به دستور امام و غیرت دینی مساله فلسطین جزو نخستین اولویت‌ها بوده است و در زمان امام و رهبری هر کاری از جمهوری اسلامی ساخته بوده انجام داده امروز تمام مظاهر جنایت علیه بشریت، نسل‌کشی و جنایت جنگی منشأ مجرمانه دارد و جریانات بین‌المللی که الان باید وسط بیایند کاری نمی‌کنند، اما غیرت دینی و اسلامی مردم را به صحنه می‌کشاند. به گزارش «ایلنا»، وی گفت: رایزنی‌های دیپلماتیک در ارتباط با کمک‌رسانی به غزه در حال انجام است.

صدور قطعنامه هفت‌بندی

همچنین در این تجمع قطعنامه حمایت از کودکان فلسطینی و محکومیت بمباران مراکز درمانی توسط مهدی صیاد شیرازی فرزند سپهبد شهید علی صیاد شیرازی قرائت شد. در این قطعنامه هفت‌بندی آمده است: نخستین و فوری‌ترین اقدام، جلوگیری ازکشتار مردم غزه و حملات کور علیه غیرنظامیان به ویژه حمله به بیمارستان‌ها، مدارس، اردوگاه‌ها و مراکز امداد‌رسانی است و باید مجامع جهانی و همه ابزارها برای وادارسازی آمریکا و دشمن صهیونیستی به پذیرش آتش‌بس فوری و دائمی ماشین کشتار مردم، فعال شوند. در بخش دیگری از این قطعنامه تاکید شده است: هرچه سریع‌تر باید محاصره غزه رفع گردد و گذرگاه رفح و گذرگاه‌های منتهی به غزه فوری و بدون قید و شرط بازگشایی و امداد‌رسانی و ورود غذا و دارو و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و حیاتی برای نجات بیماران و مجروحین در سریع‌ترین وقت ممکن انجام شود.

این قطعنامه همچنین تاکید می‌کند: دادگاه بین‌المللی برای تعقیب و مجازات سران جنایتکار صهیونیست، آمریکا و همه دست‌اندرکاران نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت درجنگ اخیر تشکیل و با مجازات رژیم اشغالگر قدس و آمریکای جنایتکار باید خسارات وارده به مردم غزه پرداخت شود. همچنین باید کریدور هوایی نقل و انتقال هواپیماهای رژیم صهیونیستی ازسوی کشورهای جهان بسته و خطوط هوایی این رژیم منحوس زمین‌گیر شوند.