عبداللطیف بن راشد الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس ضمن حمایت از موضوع هسته‌‌ای ایران در عین حال از ایران خواست به کشورهای حوزه خلیج فارس در خصوص ایمنی نیروگاه اتمی خود اطمینان دهد. به گزارش فارس، الزیانی در گفت‌وگو با روزنامه سعودی «عکاظ» درباره ایران گفت: کشورهای عضو شورای همکاری رویکرد واضحی در تعامل با ایران دارند و ایران را کشوری مسلمان می‌دانند که حق همسایگی دارد.

وی افزود: روابط کشورهای حوزه خلیج فارس با ایران باید بر اساس اصول آشکاری باشد که در منشور سازمان ملل و دیگر منشورهای بین‌المللی آمده است و آن احترام به حق حاکمیت هر کشور و عدم دخالت در امور داخلی آن است. الزیانی موضع کشورهای عضو شورای همکاری در قبال برنامه هسته‌ای ایران را «شفاف» ارزیابی کرد و گفت: ایران حق توسعه فناوری هسته‌ای با اهداف صلح‌آمیز را دارد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: اختلاف قدرت‌های بزرگ با ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور از طریق مذاکره صلح‌آمیز حل‌وفصل شود. دبیرکل شورای همکاری ادامه داد: ایران همچنین باید به کشورهای حوزه خلیج فارس از ایمنی نیروگاه اتمی خود و عدم انتشار تشعشعات هسته‌ای اطمینان دهد.