استقبال دولت از تغییر سهم درآمدهای یارانه‌ای

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور تاکید کرد که مصوبه اخیر مجلس برای تغییر نحوه‌ توزیع منابع ناشی از هدفمند‌ی مغایرتی با قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها ندارد. رحیم ممبینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که تغییر سهم خانوار و تجمیع آن با سهم دولت از منابع هدفمند‌کردن یارانه‌ها در واقع یک نوع صرفه‌جویی در بودجه عمومی کشور است، گفت: ما اگر بتوانیم بودجه عمومی را با اعتبارات موجود مدیریت کنیم، این تغییر یک حسن تلقی می‌شود. وی افزود: این اتفاق به معنی آن است که از محل هدفمند‌سازی کمتر برای بودجه عمومی مصرف می‌شود و موجب صرفه‌جویی در ارتباط با اعتبارات دستگاه‌های اجرایی خواهد شد، بنابراین من فکر می‌کنم اقدام مجلس حرکت خوب و سنجیده‌ای بود.

ممبینی ادامه داد: این‌که سهمی برای دولت از منابع هدفمند‌ی دیده شده بود، به این خاطر بود که اگر هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی ناشی از هدفمند‌سازی افزایش پیدا کرد، از این محل استفاده شود و اگر دولت بتواند هزینه‌هایش را مدیریت کند، نیازی به استفاده از این منابع نیست.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور تاکید کرد: این اتفاق نه تنها عملا مغایرتی با قانون هدفمندی ندارد، بلکه یک امتیاز بزرگ هم دارد و آن این است که دولت صرفه‌جویی بیشتری در هزینه‌های خود خواهد داشت.