سرپرست فرمانداری چالوس هم اعلام کرده: «باران سیل‌آسا در نوشهر و چالوس باعث آب‌گرفتگی منازل، قطع آنتن‌های تلفن همراه و آب‌گرفتگی معابر شده است.» گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که بیش از ۴۰ خانه درون‌شهری دچار آب‌گرفتگی شدند و به اراضی کشاورزی، تاسیسات و ابنیه فنی و واحدهای مسکونی خسارت وارد شده است. استاندار مازندران برآوردهای اولیه خسارت این سیل را حدود ۲ هزار و ۳۰۰میلیارد تومان اعلام کرده است. رئیس راهداری چالوس هم از آب‌گرفتگی جاده قدیم چالوس به مرزن‌آباد اطلاع داده و تاکید کرده: «به علت شدت بارندگی و جاری‌شدن سیل و خطر ریزش سنگ، جاده قدیم چالوس تا دوآب مسدود است و رانندگان می‌توانند از آزاد راه تردد کنند.»

سد ذوات؛ از زیرآب رفتن تا تکذیب

در حالی که در نخستین ساعات سیل؛ رستم زرودی، سرپرست فرمانداری چالوس خبر از زیرآب رفتن سد ذوات چالوس را به «ایسنا» داده و بسیاری از گزارش‌های‌ مردمی بر آن صحه گذاشته و بسیاری از رسانه‌ها آن را منعکس کردند، اما حسینعلی محمدی، مدیرکل بحران مازندران گفت: «شکستگی سد ذوات صحت ندارد، بلکه تغییر مسیر آب سد ذوات روی داده است و به واسطه طغیان رودخانه بخشی از منازل دچار خسارت شد.» چند ساعت بعد «ایرنا» از سرپرست فرمانداری چالوس مصاحبه‌ای گرفت و این‌بار او هم خبر شکستگی سد و زیرآب رفتنش را کذب محض دانست: «شایعه شکستگی سد انحرافی ذوات چالوس بر اثر بارندگی و سیل صحت ندارد. شدت بارندگی روز گذشته به حدی بود که رودخانه منطقه طغیان کرده که تعدادی از واحدهای مسکونی واقع در حاشیه مسیر رودخانه و مهم‌تر اینکه تعدادی از آلاچیق‌های گردشگری حوالی سد نیز خسارت جدی دیدند.» سد ذوات چالوس روی رودخانه چالوس ایجاد شده است که سفره‌خانه‌ها و آلاچیق‌های گردشگری سرتاسر مسیر این سد به مسافران و گردشگران خدمات می‌دهند. در حال حاضر مسوولان آخرین نظرشان این است که سد ذوات سدی انحرافی بوده و هیچ‌گونه تخریب سد را نداشتیم، چراکه این سد برای تغییر مسیر آب احداث شده و آبی پشت آن ذخیره نمی‌شود.

تا کنون به علت شدت بارش باران در آمل به راه‌های ارتباطی چهار تا پنج روستا خسارت وارد شده و گفته می‌شود با ورود عوامل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بخشی از مسیر بهسازی و تردد اولیه برقرارشده است. فرماندار چالوس این اطمینان را می‌دهد که در همان ساعات اولیه بحران سیل در غرب مازندران، گروه‌های جهادی اقدامات لازم جهت امدادرسانی را به خانواده‌های خسارت دیده داشتند. حسینی‌پور، استاندار مازندران خواستار شد: «مسوولان باید نقش خود را به درستی در تکمیل طرح‌ها ایفا کنند. کم‌کاری پیمانکاران توجیه‌پذیر نیست، باید با کم‌کاری‌ها برخورد شود و مدیران کم‌کار باید معرفی شوند. ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها از دلایل وقوع سیلاب‌هاست که به دلیل کم‌کاری مسوولان شاهد وقوع رخدادها هستیم.»