خطیب جمعه تهران تاکید کرد که کسی که فرمان ولایت را اطاعت نکند، نمازش قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله کاظم صدیقی که خطیب نماز جمعه این هفته تهران بود، در خطبه اول نماز، رمز بندگی خدا را تسلیم بودن در برابر ولی خواند و تاکید کرد که کسی که فرمان پرچمدار خدا را اطاعت نکند، نمازش قبول نیست. امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز نیز گفت: بنا به حساسیتی که می‌بینیم می‌خواهم به موضوعی بپردازم که ابتدا می‌خواهم بگویم بنده هیچ نگرانی ندارم، مضطرب نیستم و هیچ دغدغه‌ای در مردم نسبت به جریان انقلاب و ادامه راه صحیح امام(ره) که محوریت ولایت فقیه است به ولله قسم، ندارم.

وی با تاکید بر اینکه ما مساله ولایت فقیه را فراتر از قانون اساسی می‌دانیم، به ماجرای تحریم تنباکو توسط آیت‌الله میرزای شیرازی اشاره کرد و گفت: در حالی که مرحوم میرزای شیرازی به تحریم تنباکو فتوا دادند قانون اساسی ایشان را ولی فقیه شناخته بود؟ شیعه از ابتدا زیر چتر ولی فقیه بوده است، هست و خواهد بود.

صدیقی با اشاره به برخی مسائل اخیر گفت: یقینا وزرای کابینه (کابینه دولت دهم) قبل از آنکه وزیر دولتی باشند بنده خدا هستند، شیعه امیر‌المومنین‌اند، مقلد حضرت آقا هستند و تحت ولایت مطلقه‌ای‌ مقام معظم رهبری قرار دارند.امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مقام معظم رهبری در جامعه ما نه تنها به عنوان ولی فقیه که قانون اساسی اختیارات آن را مطلقه می‌داند بلکه مرجع تقلید میلیون‌ها مقلد در خارج از کشور و داخل ایران است.

صدیقی گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اگر منهای انقلاب و قانون اساسی یک مرجع تقلیدی بود که بیشترین مقلد را در جهان دارد و نتیجتا زعیم شیعه بود، این زعیم اگر حکمی کند و در صورتی که انقلاب و قانون اساسی هم نباشد نه تنها مردم مقید ما نماز شب و نماز جماعت خوان ما بلکه داش‌های محله نیز با غیرت دینی به خودشان اجازه نمی‌دادند لحظه‌ای در اجرای فرمان آن بزرگوار تسامحی و تساهلی کنند.وی اظهار کرد: من مطمئن هستم دولت ما؛ رییس‌جمهور ما و ملت ما به این قضیه توجه دارند و قطعا این موضوع را در راس برنامه‌هایشان قرار خواهند داد.