استواری جامعه به اطاعت از ولی فقیه است

عکس: حمید جانی‌پور

رییس مجلس شورای اسلامی آزمون‌های الهی را ملاکی برای سنجش ایمان افراد خواند و تاکید کرد: متاسفانه برخی به صرف کسب مقام، مغرور می‌شوند. به گزارش خبرگزاری خانه ملت علی لاریجانی در کنگره سرداران و ۱۴ هزار و ۶۰۰ شهید استان فارس تصریح کرد: آزمون‌ها برای سنجش ایمان افراد متفاوتند، برخی‌ها با اموال و دارایی، برخی دیگر حتی با عبادت و برخی نیز با مقام‌های خود آب دیده می‌شوند؛ زیرا این افراد به صرف کسب مقامی، مغرور می‌شوند و حرف‌های گستاخانه می‌زنند.

لاریجانی افزود: جهاد عامل بیداری و بصیرت واقعی است و جوانان باید بدانند تاکید رهبر انقلاب در بصیرت به این خاطر است؛ گام نخست آن معرفت است، اما بطن بصیرت مجاهدت در راه خداست.

وی موفقیت سپاه و بسیج را به دلیل مجاهدت در راه خدا توصیف کرد و بیان داشت: این گروه‌ها در کارهای اقتصادی و اجتماعی رابطه قلبی و ایمانی با یکدیگر دارند و رقابت آنان از جنس رقابت‌های متعارف نیست.

همچنین به گزارش ایسنا، رییس مجلس گفت: جامعه ما یک جامعه زنده و با حیات است و اگر گاهی فضاهای غبارآلود برایش به وجود می‌آید ریشه در عدم‌معرفت دارد، بنابراین باید مراقب باشیم که گرفتار قیل و قال‌های سیاسی نشویم.

وی اظهار کرد: وحدت ما در گرو اسلام ناب محمدی است که امام (ره) آن را معرفی کردند، نه برخی حرف‌های سخیف که برخی گفته‌اند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه باید طریقی که باعث بصیرت می‌شود را از نصوص اسلامی آموخت در عین حال تاکید کرد که باید فکر جهادی را از زندگی‌مان کنار نزنیم.

نماینده مردم قم در مجلس با تاکید بر اینکه باید بیعت با ولایت را مستحکم کرد، به مطالبی در مورد حق ولی بر مردم و حق مردم بر ولی اشاره کرده و گفت: مومنان باید در بیعت‌شان با ولی راسخ باشند؛ چراکه ولی عامل وحدت در جامعه است.

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: گاهی در حوادث انقلاب و فراز و فرودها جوهره اصلی و معنوی این انقلاب در برخی افراد و جامعه دچار نسیان می‌شود که این جلسات ناهوشیاری‌ها را از بین می‌برد.

لاریجانی در ادامه سخنان خود در کنگره سرداران و ۱۴ هزار و ۶۰۰ شهید استان فارس خاطرنشان کرد: اگر جامعه‌ای بخواهد استوار و دارای نظام واقعی باشد باید از ائمه و ولایت تبعیت کند. این یک سخن سیاسی نیست. در تفکر اسلام سه نوع ولایت سیاسی، اجتماعی و قضایی وجود دارد و استواری یک جامعه به این است که مردم ولی خود را بشناسند و از او اطاعت کنند؛ اگر نشناسند گمراه می‌شوند.

رییس مجلس اضافه کرد: بسیاری از انحرافات چه پیش از انقلاب و چه پس از آن به‌خاطر این بود که برخی می‌خواستند پدیده‌های بدلی به‌وجود آورند. اگر ولایت فقیه در قانون اساسی و در جمهوری اسلامی به‌وجود آمد ریشه دینی داشت و راهی غیر از این برای عزتمندی یک کشور وجود ندارد.لاریجانی عاملی که در جامعه باعث وحدت می‌شود را ولایت و تمسک به ولایت عنوان کرد و گفت: عاملی که باعث استواری جامعه است تمسک به ولایت است. در آن زمان وقتی حضرت امام(ره) فرماندهی کل قوا را به عهده گرفت رزمندگان و مردم جبهه‌ها را پر کردند و اتحاد عمیق بین امام(ره) و مردم، حصر آبادان را شکست و پس از آن فتح خرمشهر انجام شد.

رییس مجلس با بیان اینکه صحنه سیاسی جمهوری اسلامی در پناه ولایت فقیه تار و پود دیگری گرفت، گفت: عاملی که امروز باعث شد جمهوری اسلامی صاحب فناوری هسته‌ای شود رهبری‌های داهیانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود که در دولت‌های مختلف با سلایق مختلف همواره وجود داشت.

لاریجانی اضافه کرد: در حوادث پس از ۱۱ سپتامبر که در منطقه به‌وجود آمد و به عراق و افغانستان حمله کردند تا به خیال خود خاورمیانه را فتح کنند تنها کشوری که جلوی آمریکا ایستاد جمهوری اسلامی بود. نظام جمهوری اسلامی در دفاع از مردم افغانستان و عراق تنها ماند و البته این دفاع ایران به ملت‌های آن دو کشور شهامتی داد که موجب شد ایستادگی کنند.

به گفته رییس مجلس اگر یک جامعه ولی‌ فقیهی عادل و جامع‌الشرایط و پرهیزگار داشته باشد برکات خدا هم برای آن جامعه به‌وجود می‌آید که این ریشه دینی دارد.

لاریجانی در پایان سخنان خود تاکید کرد که امروز عزتمندی جمهوری اسلامی به‌خاطر راهنمایی‌های ولی‌فقیه است.

نگذاریم بیگانگان

در مقام‌های حساس کشور نفوذ کنند

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی نیز در این کنگره گفت: برای حفظ ثمره خون شهدا نگذاریم بیگانگان در مقام‌های حساس کشور نفوذ کنند. اجازه ندهیم چهره اسلامی شیراز و فارس را عوض کنند و مفاسد اخلاقی را آشکار کنند.

به گزارش ایسنا آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، ابراز کرد: خیال نکنیم توطئه‌های دشمنان تمام شده، بلکه همیشه باید برای دفاع و پیروی از ولایت فقیه آماده باشیم.