آخرین گزارش دادستان تهران از پرونده‌های سیاسی

دفاعیات مدیرعامل ایرنا را اخذ کردیم

اتهام فائزه‌هاشمی را نمی‌توانم بگویم

ما را با دستگاه‌های دولتی به دعوا نیندازید دادستان تهران روز گذشته در جمع خبرنگاران آخرین اخبار پرونده‌های مرتبط با سیاسیون و نیز ماجرای رهاکردن سه بیمار در اطراف تهران و نیز کشف جسد مثله شده در یکی از خیابان‌های پایتخت را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، عباس جعفری دولت‌آبادی در حاشیه معارفه معاون امور زنان و اطفال دادسرای تهران در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین نتیجه تشکیل پرونده برای فائزه‌هاشمی گفت: برای فائزه‌هاشمی پرونده قضایی تشکیل شده و اتهام را نمی‌توانم بگویم، اما مصاحبه‌ای که وی با برخی از رسانه‌ها کرده موجب تشکیل این پرونده شده است.دادستان تهران در مورد آخرین وضعیت پرونده قتل پسر و عروس شهید‌هاشمی گفت: این پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است. وی همچنین گفت که پرونده دکتر سرابی نیز به دیوان عالی ارسال شده است. اما در مورد پرونده دکتر سودبخش هنوز سرنخی به دست نیامده است.

اخذ دفاعیات مدیرعامل ایرنا

خبرنگار دیگری از دادستان تهران در مورد نتیجه آخرین وضعیت پرونده مدیرعامل خبرگزاری‌ ایرنا که هفته گذشته به دادسرا فرا خوانده شده بود سوال کرد که وی گفت: ایشان در مطلبی که پس از اظهارات سخنگوی قوه‌قضائیه منتشر کرده بود، اعلام کرد که من مهلتی نخواسته‌ام. به همین دلیل وی را به دادسرا احضار کردیم و آخرین دفاعیات وی را اخذ کردیم.

دادستان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی رسانه‌ها مطرح کرده‌اند «امیری‌فر» غیر از اتهام در خصوص سی‌دی‌ ظهور نزدیک است اتهام دیگری دارد؟ گفت: رسانه‌ها باید به آنچه دادستانی می‌گوید توجه داشته باشند. اتهاماتی که متوجه وی است را به طور صریح بیان کرده‌ایم.وی در پاسخ به سوالی در خصوص صحت دستگیری همسر دکتر فاطمی نیز گفت: گزارش‌هایی به دست ما رسیده، اما در حال بررسی است.

تعقیب قضایی علی غفاری

وی همچنین در مورد پرونده علی غفاری (یکی از مدعیان عرفا‌ن‌های دروغین) که مورد سوال یکی از خبرنگاران بود، گفت: این متهم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و اتهام وی انتشار اکاذیب بوده است.

در ادامه خبرنگاری سوال خود را چنین مطرح کرد که آیا این فرد از مدعیان عرفان‌های دروغین است؟ که دادستان پاسخ داد: ‌از مدعی بگذریم؛ بیشتر نمی‌توانم این پرونده را باز کنم برخی در حال دامن‌زدن به این پرونده هستند.

در ادامه خبرنگاری با بیان اینکه افرادی که از دو مداح شکایت کرده‌اند، خود پیش از این اظهارنظرهایی در مورد پیامبران داشته‌اند، آیا برای این افراد پرونده‌ای تشکیل شده یا خیر؟ که دادستان تهران پاسخ داد: بارها گفته‌ام که ما را با دستگاه‌های دولتی به دعوا نیندازید ما اگر جایی احساس کنیم جرمی واقع شده ورود پیدا می‌کنیم.

درخصوص این مداحان نیز واحدهای دولتی طرح شکایت کرده‌اند که پرونده ارجاع نیز شده است. اما مدعی‌العموم شکایتی نکرده، اجازه دهید دادستانی در حوزه‌های فکری و عقیده‌ای افراد ورود پیدا نکند مگر اینکه این مورد خیلی بزرگ باشد.

تکذیب اعتصاب غذا در رجایی‌شهر

در ادامه از دادستان تهران در خصوص اعتصاب برخی از زندانیان در زندان رجایی‌شهر که از سوی برخی رسانه‌های معاند اعلام شده بود، سوال شد که وی گفت: شب گذشته این سوال را از رییس زندان پرسیدم که وی این موضوع را تکذیب کرد.

در ادامه خبرنگاری گفت: مطرح شده علت بازدید شهردار تهران از زندان اوین تبدیل این زندان به پارک یا فرهنگسراست، آیا این موضوع صحت دارد؟ که جعفری دولت‌آبادی گفت: شایعه است.

مسوولان درباره رهاکردن سه بیمار اظهارنظر نکنند

وی در پاسخ به اینکه یکی از مسوولان مدعی شده که رهاکردن سه بیمار در اطراف تهران صحت ندارد، گفت: یکی از فرض‌های اولیه این بود که عده‌ای آمده‌اند و بزرگ‌نمایی کرده‌اند، اما تا این لحظه در این خصوص به سرنخی نرسیدیم. وی اضافه کرد: تاکنون در این خصوص ۱۰ نفر دستگیر شده که همگی اقرار و اعتراف کرده که این کار را انجام داده‌اند و اقدامات خود را به مسوولان بالا منتسب کرده‌اند. ما به مسوولان بار دیگر تاکید می‌کنیم که از هر اظهارنظری در این باره خودداری کنند. خبرنگاری با اشاره به اینکه مسوولان وزارت بهداشت اعلام کردند که در این خصوص خود شاکی خصوصی هستند، سوال کرد که آیا شکایتی از ناحیه آنها مطرح شده یا خیر؟ که جعفری‌دولت‌آبادی گفت: روزهای اول آنها طرح شکایت کردند اما شکایت آنها رافع مسوولیت‌شان نیست. اینها از عواملی که خودسر نامیده‌اند اعلام شکایت کرده‌اند و باز هم تاکید می‌کنم شکایت آنها رافع مسوولیت‌شان نیست.

جسد مثله شده یک افغانی بود

وی در مورد کشف جسد مثله شده در سطل زباله در یکی از محله‌های تهران نیز گفت: این فرد افغانی بوده اما هنوز هویت وی مشخص نشده و تحقیقات همچنان ادامه دارد.همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به این سوال که سرنوشت پرونده ماموران متخلفی که در حادثه میدان کاج نقش داشتند به کجا رسید، گفت: این پرونده در دادسرای نظامی مطرح شده است.وی ادامه داد: از آنجا که پرونده‌های مطرح شده در دادسرای نظامی به ما ربطی ندارد نمی‌توانم درباره آن اظهارنظری داشته باشم.