معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور از نامه محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور درباره وزارت ورزش و جوانان به رهبر معظم انقلاب خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، لطف‌الله فروزنده این خبر را در حاشیه جلسه دیروز هیات دولت اعلام کرد و افزود: رییس‌جمهور درباره تشکیل این وزارتخانه نکاتی را مد نظر دارد که در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب مطرح کرده و تا اعلام نتیجه این نامه، بحث معرفی وزیر برای وزارت‌خانه ورزش و جوانان مطرح نیست.

معاون حقوقی رییس جمهور نیز در این باره گفت: قانون وزارت ورزش و جوانان در شرایطی به دولت ابلاغ شد که به علت ابهاماتش، قابل اجرا نیست.

به گزارش واحد مرکزی خبر فاطمه بداغی در پایان جلسه هیات دولت افزود: البته منظور این نیست که دولت، اراده‌ای برای اجرای این قانون ندارد. باید در این باره مجلس تدبیری بیندیشد و امکان اجرای این قانون را فراهم کند.

ادامه تعقیب قضایی

این در حالی است که رییس سازمان بازرسی کل کشور، سه شنبه شب در حاشیه حضور در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) در جمع خبرنگاران با تاکید بر غیرقانونی بودن فعالیت سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان پس از ابلاغ قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان گفت: از تاریخ ۱۲ اسفند ۸۹ به بعد، تمام اقداماتی که در حوزه سازمان تربیت‌بدنی و سازمان ملی جوانان صورت گرفته از نظر قانونی محل اشکال و مورد تعقیب است.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی گفت: در تاریخ ۱۲ دی‌ماه و با تصویب مجلس باید وزارت ورزش و جوانان شکل می‌گرفت و تاخیر از آن عملی غیرقانونی است. وی افزود: در حال حاضر با ارفاق اعلام می‌کنیم، تشکیل این وزارتخانه به زمانی که شورای نگهبان آن را به تصویب رسانده و در روزنامه رسمی کشور درج شده باید عملی شود.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: ۱۵ روز پس از درج در روزنامه رسمی کشور این موضوع لازم‌الاجر است و فرصت ۱۵ روزه نیز تا ۱۲ اسفندماه به اتمام رسید و از این تاریخ به بعد تمام اقداماتی که در حوزه سازمان تربیت‌بدنی و سازمان ملی جوانان صورت گرفته از نظر قانونی محل اشکال و مورد تعقیب است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: در این خصوص سازمان بازرسی کل کشور برای دو سازمان ملی جوانان و تربیت‌بدنی گزارش‌هایی به دادسرای عمومی و انقلاب،‌ دیوان محاسبات و دیوان عدالت اداری ارسال کرده و منتظر است تا این محاکم پرونده‌ها را بررسی کنند.