وزارت خزانه‌داری آمریکا نام چند بانک خارجی را به خاطر بی‌توجهی به تحریم ایران در به اصطلاح «لیست سیاه» قرار می‌دهد. در همین حال، چند نفر از سناتورهای آمریکایی با تهیه پیش‌نویسی با متهم کردن تهران به آنچه که آن را نقض حقوق بشر خوانده‌اند تصویب تحریم یکجانبه جدید علیه ایران را پیگیری می‌کنند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دیوید کوهن، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در بخش مبارزه با تروریسم روز سه‌شنبه به اعضای کمیته بانکداری سنای آمریکا گفت که نام این موسسات به‌زودی اعلام خواهد شد.

در جلسه یادشده همچنین سناتور مارک یوهانس گفت: ما سال گذشته قانونی را تصویب کرده‌ایم که اکنون باید بر اساس آن عمل کنیم. قانونگذاران آمریکایی سال گذشته میلادی در راستای اجرای تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، قانونی را تصویب کردند که بر طبق آن بانک‌ها و موسسات مالی در صورت معامله با ایران اجازه نخواهند داشت با نهادهای مالی آمریکا همکاری کنند.

کنگره درپی تصویب تحریم جدید علیه ایران

همزمان با این رویداد، خبر رسیده است، چند نفر از سناتورهای آمریکایی با تهیه پیش نویسی با متهم کردن تهران به آنچه که آن را نقض حقوق بشر خوانده‌اند در پی تصویب تحریم یکجانبه جدید علیه ایران هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فارین پالیسی، سناتور مارک کریک از اعضای جمهوریخواه سنای آمریکا با تهیه این پیش نویس، ایران را متهم به نقض حقوق بشر و دموکراسی کرده است. این پیش‌نویس که بر اساس «قانون ارتقای حقوق بشر و دموکراسی ۲۰۱۱» تهیه شده در صورت تصویب شدن، دولت آمریکا را وادار می‌سازد تا تحریم جدیدی را علیه ایران و شرکت‌های فعال در امر ساخت تجهیزاتی که توسط آنها با آشوب‌های خیابانی برخورد می‌شود، اعمال کند. به نظر می‌رسد، این تلاش آمریکا اقدامی انحرافی است که می‌خواهد با توجه به انقلاب‌های اسلامی در منطقه وضعیت ایران را نیز مانند کشورهای عربی نشان دهد.